Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske så sikker på at toppakningen har gått, hvit eksos og påfyllingslokket til olja er hvit og seig..

Noen som vet åssen jeg gjør dette? Veit jeg trenger låseverktøy til kammene, men hvordan skal jeg begynne??

Prøvd og finne videoer av det, men finner ingen, finner heller ingen god forklaring på hvordan jeg skal gjøre det...

Trenger hjelp!! :)

Hvis noen vil gjøre dette i Akershusområdet som har peiling, så vær så god! får såklart betalt..   

Skrevet

Kan noen låne meg kamaksel låseverktøy og pinbolt til veiva i akershusområdet?

Eller om noen veit hvor jeg kan få tak i dette?

Skrevet

Hvor kan jeg kjøpe toppakningssett? Har sett på schmiedmann men de har ikke på lager i Norge, koed tar det tid, trenger det før nestehelg..

Skrevet

Du kan nå begynne med å leite etter ett mekanisk verksted som kan plane toppen din. I beste fall er det bare ujevnheter som gjør at topp pakningen din lekker. I verste fall er det sprekk i i toppen eller blokken. Er ikke uvanlig at det sprekker mellom sylinderveggen på det tynneste.

Han karen her syntes jeg har mye bra informasjon angående motorbygging selv om det ikke er for BMW så er prinsippene der. 

https://www.youtube.com/channel/UCyGT_yinKL7uRiZmTjC17RQ

Her er overhaler de en BMW motor men den er bygget for litt andre klaringer en det du har bruk for, men alikavell nyttig info 

Som du sikkert fortstår er det ikke bare å bytte topppakning så er alt gull igjen, det er en grunn for at den lekker og det er der du må finne ut hvorfor.

Skrevet

Hvor kan jeg kjøpe toppakningssett? Har sett på schmiedmann men de har ikke på lager i Norge, koed tar det tid, trenger det før nestehelg..

Hvor? Mekonomen, meca,Bmwforhandler, GS, Bilxtra... Problemet er vel heller å få dette montert riktig sammen. Tapp til veiva trenger du strengt talt ikke. Du har jo TDC merke på veiva! Kamverkøy er jo ikke dumt, du kan få til uten ved hjelp av en kompis til å holde KAMene mens du setter kjede på. Er noe trangt mellom Kam og kamhus så enten må du rive av kamer for  å komme til strekkboltene (Torx) eller så skaffer du en passe smal kopp som passer rett ned på bolthauet.

Om du har kokt maskinen så er sjangsen stor for at toppen må planes, er ikke alltid du må, men skal ikke så mye til før alutoppen vrir seg. 

Byttemotor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...