Koppangen Skrevet Mai 2, 2014 Share Skrevet Mai 2, 2014 INFO: BMW 3-SERIE E46 seddan MOD: 98/99MOTOR: M43B19Sted: Drammen Heisann! Alt dette startet, etter at motoren kom i nød modus og etter har jeg fiklet og prøvd har jeg nå fått start på motoren, men den går bare på 2 cylindere. Her er hele hendelsen: (Nød modus)Feil:Motor går rundt, men starter ikke.. Jeg kjørte og herjet, så plutselig merket jeg at bilen virket litt dau så jeg testet den med å gi bånn kule i andre gir. Når den kom over 5000 omdreininger døde plutselig motor og startet igjen (startet igjen sikkert pga den var i gir) og så døde igjen.(gassen hadde ingen funksjon) Det kom ikke noe knekk lyder / hard tiking eller lignende. (stussa litt når jeg lukket opp oljelukket og det kom damp)-Rett før dette skjedde skrallet katalysatoren min noe jævlig, var nok løs innmat, men det skal vist ikke ha noe betydning av at motoren tar selvmord.-Den er heller ikke tett etter jeg har kjent at eksos kommer når jeg prøver å starte motor.- Deretter prøvde jeg koble av batteriet og la det hvile over natten, funket ikke.-Når jeg prøver å starte motoren går den rundt, men starter ikke.-Prøvde og taue den bortover, da får jeg start på motoren, men den har ikke noe funksjon når jeg gir gass, og det tikker fra fra relèer når motor var igang, motor døde når bilen stanset. Prøver og ta diagnose test for å finne ut av dette.FEILKODER:SIGNAL 135: CAMSHAFT SENSORSIGNAL103: iGNITION, CYLINDER 4 - Kjøpte ny og byttet kamaksel sensor i front av motor.- Kjøpte ny tennplugg til sylinder 4. og byttet tennplugghettene fra 1 til 4 og 1 til 4. - Resetta feilkoder. NY TEST:FEILKODER:SIGNAL 135: CAMSHAFT SENSORSIGNAL 53: NO DESCRIPTIONSIGNAL 151: NO DESCRIPTIONSIGNAL 6: NO DESCRIPTIONSIGNAL 93: NO DESCRIPTIONSIGNAL103: iGNITION, CYLINDER 4Her har jeg fått flere feil?Syntes det var rart og få feil på sylinder 4 etter jeg prøvde dette… kan det være feil i fordeler? Eller kan det være for mye bensin i sylinder 4 etter den ikke vil tenne? Hørt at dette kan skyldes på veivsensor som ligger under starteren ved girkassen, så nå har jeg byttet denne også...Måtte ta av insug og bensin/retur for å komme til. Dyttet den i går og har forsatt samme resultat av sist gang jeg prøvde, men kommmer en imorgen og tar diagnosetest idag får og se om jeg har samme feil. Jeg resetter kodene, og prøver å starte motoren. Jeg får start denne gangen, men den går ikke høyere enn 600-1000 omdreininger. Har også fått 1 ny feil, men de andre ble borte. Injector Valve, cylinder 3 Det tikker også fra dette releèt når motoren er i gang. (Dette er bak hanskerommet) Film/lyd IMG_8150.MOV legger også ut en film av bensinpumpa hvordan den er, jeg mener at den fungerer som den skal, men ta gjerne og kommentere om det er noe galt.(var for stor og legge til) Hva jeg har byttet er:tennplugger Coiltennplugghetter Luftmengdemåler Veivsensorkamakselsensor Bensinfiltertatt 500ml kondens i bensina Det jeg stusser mest på er hvorfor cylinder 2 ikke har noe funksjon, tok av tennplugghetten til cylinder 2, og det skjer ingen forskjell. Jeg kan ta av tennplugghetten til cylinder 2 og 3. og motoren går helt likt som om de var på. Hva kan være feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koppangen Skrevet Mai 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2014 Bensinpumpa: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Mai 8, 2014 Share Skrevet Mai 8, 2014 Jeg ville tatt en komp test på motor Og sjekka dysene Siden du har fått feil på injektor(dyse) nr 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AdrianK Skrevet Mai 8, 2014 Share Skrevet Mai 8, 2014 Prøvd å bytte om på dyse nr 2 for å se om feilen flytter seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå