Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mest vant med eldre bilen, så E91'en er som nybil å regne for meg ;-), derfor dette spørsmål.

Har fått varsel i Idrive om "replace brake pads" og løftebukk i displayet. Men det er ikke kommet varsellys på dashbordet. Jeg trodde slitasjesensoren gikk til lampen? Logger disse 2 forskjellige ting? Det er massevis av kloss både foran og bak....

Noen som vet?

Skrevet

Slitasjesensoren på disse slites kontinuerlig, slik at x antall mm tilsvarer x antall kilometer mindre på "telleren". Hvorfor denne har blitt slitt mer enn klossen har jeg dessverre ikke noe svar på, men du kan prøve å resette den (gjøres i kjørecomputeren), uten et jeg egentlig tror det hjelper ettersom den ikke har blitt byttet.

Skrevet

Hei

Det er service på bremser som skal utføres. Når du resetter den vil den gi X antall km før den går på igjen, dette kan du selv se i service menyen i tillegg til at den varsler når nærmeste service skal utføres når du starter bilen. Slitasjevarsleren vil uansett overstyre service og vil da bli indikert med rød farge på ikonet, når den går av er du nødt å bytte slitasjevarsler for å kunne resette.

Skrevet

Antagelig byttet klosser uten at serviceteller ble nullstillt, evt. glemte verkstedet det men det er skikkelig slurv isåfall.

Du kan nullstille selv hvis det er nok klosser igjen og skivene er over minimum tillatt tykelse.

Hold inne km.nullstiller en stund så vil du kommer til servicemenyen i cluster. Der kan du nullstille det du ønsker manuelt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...