Boddiz Skrevet Mai 11, 2014 Share Skrevet Mai 11, 2014 Bil: e60 xdrive. Dimensjon: 245/40-18? http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=74088609.129.14264&sowigan=So&Breite=245&Quer=40&Felge=18&Speed=&kategorie=1&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=So&suchen=Tilbudet%20viser&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard&sort_by=preis Hva bør jeg velge? Noen erfaringer/synspunkter? Kjører medium aktivt. Er opptatt av (i prioritert rekkefølge): God på vått føre (lite vannplaning) Støynivå Slitestyrke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 12, 2014 Share Skrevet Mai 12, 2014 Jeg har nå, Dunlop SP Sport Maxx og de har rimelig bra grep, også på vått føre. De er vel kanskje ikke like gode som Michelin Pilot Sport2 som jeg hadde på e39, men det er nok ikke langt unna. Støymessig er de ikke så ulike mener jeg, selv om det var 2 forskjellige biler. Jeg har 245/40/18 på min e61 nå. Det er kurant nok. Ikke noe svært, men helt OK. Merker ingen forskjell i komfort fra 225/55/17 som jeg hadde på vinterdekk. bare litt mer støy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 12, 2014 Share Skrevet Mai 12, 2014 Så lenge du holder deg til de store, kjente merkene så bommer du ikke grovt uansett. Det er de samme merkene som har dominert som vinnere i dekktester, år etter år. Har de siste årene kjørt Nokian og Continental på alle biler. Fornøyd med dem. Dunlop prøvde jeg for en del år siden, gamle SP9000. Var et brukbart dekk det, men ble raskt utslitte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 12, 2014 Share Skrevet Mai 12, 2014 Har kjørt det meste og nå kjører jeg på Pirelli P Zero RFT. Standard M dimensjon for E91. Er veldig imponert over grepet og ikke minst at de ikke sporer like mye som f.eks bridgestone potenza re050 som er standard på Mpakke utgaver av E9X. Men Pirelliene matcher ikke styreresponsen til Bridgestone da det dekket ble spesifikt utviklet for BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Mai 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2014 Takk for tips, innspill og synspunkter! Er det noen poeng i å gå ned på profilen på disse 18" for å få en mer sportslig kjøreopplevelse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 30, 2014 Share Skrevet Mai 30, 2014 Er noen merkbar forskjell da fra 40 til 35, når du beholder samme tomme størrelse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Mai 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2014 Det var det jeg lurte på da =) ....Blir jo sikkert noen millimeter mindre gummi "rundt om" med 35 kontra 40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 30, 2014 Share Skrevet Mai 30, 2014 Ja, nei, jeg vet ikke. Men tror ikke du merker det på vanlig kjøring. Mulig de som kjører på bane merker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå