quandt1960 Skrevet Mai 15, 2014 Skrevet Mai 15, 2014 Utifra bildene å dømme har du senket bilen? Evt bør du sjekke luftdemperne bak (belg) Den såg veldig lav ut. E39 som E38 har Integral IV bakaksel som har spesielle funksjoner. Som jeg skrev tidligere så har omtrent alle nyere bmw'r progressiv camber og spissing i forhold til kompresjon av demper/aksel og belastning av denne..Hvis du har senket bilen uten hjulstilling så har du antagelig kjørt med for stor negativ camber. Derfor ser de jevnt slitt ut på innsiden. Du bør justere mot null for mindre slitasje på innside. essuten er BMw kjent for å lett få feil hjulstilling etter norske forhold tatt i betraktning. Er litt pussig om folk begynner å prøve å rette på hjulstilling selv da det her er snakk om minutter og grader, jækli vanskelig å treffe innenfor kravene. Kan være det til og med i laserbenk. 60 minutter er en hel grad og camber bak i ubelastet bil pleier være rundt minus 1 grad og 30 minutt. Denne øker noe ved kompressjon ilag med spissing (toe-in). Så uansett er hjulstilling hos BMW det beste, evt andre som kjenner til geometrien. Da får du sjekket foringer og understell i samme slengen.
Scooterengan Skrevet Mai 17, 2014 Forfatter Skrevet Mai 17, 2014 Bilen har senkesett ja. Men dette har forrige eier gjort. Så dette vet jeg ingenting om. Men sjekka litt igår, og der var knirkeforing på begge siden gåen, samt bærearmen på høyre side gåen i foringa. NR 18 på bilde, side 1. Sett at man må bruke tash får å få ut knirkeforing, men er det mulig å bytte denne uten bruk av av slikt verktøy? evt om det går ant å få kjøpt billig her i norge som ikke tar så lang tid å få tilsendt?
Alpejohn Skrevet Mai 17, 2014 Skrevet Mai 17, 2014 Knirkeforing kjøper du på gs/koed/bmw. Må ha spesialverktøy for og bytte den, eller må, folk har jo fått det til uten. Men jobben er mye enklere med rett verktøy. Jeg har tegning og mål av verktøy om du vil ha, fikk det med en kar her inne. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
quandt1960 Skrevet Mai 17, 2014 Skrevet Mai 17, 2014 Tror det går fint med dette. http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Kuleboltavtrekkersett-3-stk-191425/ Sjekk Youtube, finnes flere videor på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå