Gå til innhold

1983 E30 - Godkjent ombygd! Selges..


Anbefalte innlegg

Åja.. Hah. Nei... Var ikke det jeg drev med.. Dreiv å monterte "coilovers".. Men gadd ikke å legge ut resultat da jeg ser at jeg må handle et sveisekit.. Detta ble ikke lavt i det hele tatt.. Haha, ler meg skakk :P

Sent from my iFøn using Tæpætålk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerhjul på ! 10mm spacer foran og 20mm bak.. 7,5" et 20 rund baut. Spare til noe grommere felger etter hvert. Men dette funker som nødløsning en sommer :P

Neste på lista er å bytte bakpotta. Den er på vei i posten etter at Posten mista den første på vei ifra Koed. Er her i løpet av uka håper jeg.

Skal også bytte plugger, reim, olje og oljefilter når jeg får tid. Pluss fikse en simmering muligens som lekker olje inni reimdekselet en plass ..

Ørlit bedre humør i dag brått :)

 

post-51103-14313729896182.jpg
post-51103-1431373009362.jpg
post-51103-14313730214167.jpg
post-51103-14313730296098.jpg


Sent from my iFøn using Tæpætålk

Endret av Toastjern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pappa som kjører, så det gikk litt pent.. Men pytt pytt :) Jeg ble veldig fornøyd ihvertfall  :mrgreen:

 

http://vid55.photobucket.com/albums/g146/mean100/Videos/IMG_1684.mp4

 

http://vid55.photobucket.com/albums/g146/mean100/Videos/IMG_1685.mp4

Endret av Toastjern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har i dag byttet til en m20b25 hjerne 0 261 200 173.. uten noen særlig forandring... Ørlit bedre respons mens jeg kjører.. Fortsatt null respons på tomgang.. Turtall kommer seg oppover hvis jeg er veeldig forsiktig på gassen. Mer ujevn på tomgang enn med den gamle hjernen også plutselig var den mye jevnere etterpå..

Fortsatt så virker det som at motoren holder igjen/blir strupa ved rundt 4000omdr.. Motoren jobber noe voldsomt (som om jeg skulle kjørt opp en jævla bratt bakke) men det skjer absolutt ingenting, før jeg når toppen av registeret igjen..

Begynner å bli mektig lei..

 

Har mer og mer trua på en alvorlig feil med det innvendige i motoren.. 

 

Skal sies at bilen går meeget godt helt opp til turtallsperra når jeg kjører, RETT etter oppstart...

 

Motor har en bitteliten sving i turtall når jeg napper ut tomgangsreg..

 

Stopper med engang hvis jeg tar ut LMM

 

Noen innspill?

 

Byttet:

Lambda

Plugger
LMM

Hjerne
En vanntemp føler (brune)

 

 

Kan det være noen galt med det som styrer tenning? Synes det er rart og i tilfelle, da bilen går jævla bra rett etter oppstart... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EU-sjekk i dag.. Fikk fem 2'r feil, noe jeg er fornøyd med. Da jeg hadde regna med hvertfall 10 :)

Bremserør begge sider bak.

Begge kjørelyse - for lave.

Endeledd begge sider.

For stor differanse på bremseeffekt foran.

For dårlig bremseeffekt høyre foran.

Dårlig calipper på passasjer siden, noe jeg regnet med.

Bare småfeil egentlig, heldigvis :)

post-51103-14341467635458.jpg

Sent from my iFøn using Tæpætålk

Endret av Toastjern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalipper visste jeg om, men det andre har ikke jeg nok kunnskap til å sjekke sjøl :P dessuten bruker jeg ikke bilen så mye, pga den helvetes motoren.. Så jeg gidder liksom ikke å bry meg noe særlig før den er i orden.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ferdig med å bytte alt jeg fikk mangel på EU. Må bare justere lysa så skal jeg på etterkontroll.

Bytta alle bremserøra bak, sto igjen bare ett når jeg ferdig så bytta likesågodt det også. Det lange som går helt fram til bkf..

Begynner å lure på om ikke bilen blir satt bort til Lie Motor inne i Oslo snart, for jeg er tom for ideer :P

Sent from my iFøn using Tæpætålk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...