X5_Power Skrevet Mai 18, 2014 Forfatter Skrevet Mai 18, 2014 Hei såg på feilkode skjema på http://www.bmwforums.info/bmw-electrics-ecus/7745-bmw-fault-codes-meaning-bmw-fault-codes-list.html Og det står det at feilkode 4707 er wastegate valve activation.. Noen som hvet hva det er? Har glemt å nevna at eg hadde vist en feilkode til :/ som heter 2550 og etter å ha googlet litt så skal det vera en fuel rail sensor. Noen som kan bekrefte dette? Og kan det vere at det er sensoren som er problemet til alt? Eller kan det være lekasje på innsprøyningen?
X5_Power Skrevet Mai 18, 2014 Forfatter Skrevet Mai 18, 2014 Da har jeg fått tatt en diagnose med inpa programmet som camxer hjalp meg med Feilkode som kom opp er fortsatt 4707 og 2550 (legger ved bilde av feilkodene) jeg filmet også når jeg startet bilen mens vi ovårvåket diesel trykkene. Vi slettet feilkodene uten at de dukket opp igjen mens bilen sveiv. Stoppet bilen og fikk start på den igjenn og da kom bare feilkoden 2550 tilbake. Kan det da være den fueil rail sensoren som lager problemet?
X5_Power Skrevet Mai 18, 2014 Forfatter Skrevet Mai 18, 2014 Får ikke lastet opp videoen :/ bruker iphone 5
TRF Skrevet Mai 18, 2014 Skrevet Mai 18, 2014 hva er det som er uklart egentlig? Er jo akkurat dette vi har diskutert her inne. Dersom alle dysene dine er ok, så kan du begynne med å bytte matepumpa. Dersom dette ikke helper kan du gå videre med å bytte Trykkreguleringsventil (korreksjon fra forrige) på lavtrykkskretsen. Deretter den på HT pumpa. Korreksjonen kommer fordi som du ser så er det på full last og høyt turtall du har feil på mateside. Dette kan komme av dyser, men også av regulerings på lavtrykkside. I verste fall så kan det skyldes sliten HT pumpe, men veldig uvanlig.
Tore_S Skrevet Mai 18, 2014 Skrevet Mai 18, 2014 Jeg hadde dette problemet på min 2002 modell 530d for noen år siden, og da var d invendig lekasje på en dyse som var feilen, fikk feilkode på rail trykk sensor, og d er jo naturlig i og med at det ikke ble høyt nok trykk i rail røret pga invendig lekasje på dyse.... Du kan jo ta av diesel røret som går inn på filteret og se om d spruter diesel når du skrur på tenninga, gjør det det så ligger ikke feilen i di 2 første pumpene, for å sjekke for invendig lekasje skrur du av returen på hver enkelt dyse og ser om det kommer ca tilsvarende mengde diesel fra dem, bruk et litersmål eller noe.. Sent from my iPhone
X5_Power Skrevet Mai 18, 2014 Forfatter Skrevet Mai 18, 2014 Dersom alle dysene dine er ok, så kan du begynne med å bytte matepumpa. Dersom dette ikke helper kan du gå videre med å bytte Trykkreguleringsventil (korreksjon fra forrige) på lavtrykkskretsen. Deretter den på HT pumpa.. Nå er ikke jeg mekaniker så kansje jeg er litt trege å forståd men trodde ut ifra de bildene at det gikk ann å sei konkret hva som er gale. Det blir veldigt dyrt viss jeg bare skal begynne en plass å bytte ut deler f.eks. Skal jeg bytte ut matepumpen så vil det koste meg ca 8-9000kr på verksted. Korreksjonen kommer fordi som du ser så er det på full last og høyt turtall du har feil på mateside. Dette kan komme av dyser, men også av regulerings på lavtrykkside. I verste fall så kan det skyldes sliten HT pumpe, men veldig uvanlig. Grunnen til det er høyt turtall er fordi etter jeg slettet feilkodene så fullte jeg på diesel rens pg kjørte ca 7 mil med høyt turtall og opp til flere gass på drag. Og hva med fuel rail sensoren kan det ikke være den som skape hele probleme? Siden det var den første feilen som dukket opp etter sletting av feilkodene? Beklager viss jeg maser litt og ikke forstår alt like godt som dere men dette med diesel er litt nytt for meg å jeg vil/prøve bare å forståd hvordan det hele fungere. Takker igjenn for svar
Tore_S Skrevet Mai 18, 2014 Skrevet Mai 18, 2014 Sender en link av tråden jeg laga da min 530d kødda... Sent from my iPhone
X5_Power Skrevet Mai 18, 2014 Forfatter Skrevet Mai 18, 2014 Jeg hadde dette problemet på min 2002 modell 530d for noen år siden, og da var d invendig lekasje på en dyse som var feilen, fikk feilkode på rail trykk sensor, og d er jo naturlig i og med at det ikke ble høyt nok trykk i rail røret pga invendig lekasje på dyse....Sent from my iPhone Ja jeg har lest litt på dette at det mulig kan være diesel lekkasje Du kan jo ta av diesel røret som går inn på filteret og se om d spruter diesel når du skrur på tenninga, gjør det det så ligger ikke feilen i di 2 første pumpene,Sent from my iPhone Hvor stort trykk skal det egentlig komme ut?? Og siden det er at det er nå bilen er varme at jeg har start problemer at det er da jeg skal ta testen?
Alpejohn Skrevet Mai 18, 2014 Skrevet Mai 18, 2014 Diagnosen sier at feilen oppsto ved høyt turtall, altså var det så mye turtall motoren hadde i det feilen oppsto. Men det ser jo ikke ut som matetrykket har vært kritisk lavt, det er jo over 3 bar, da jeg sleit med for lavt matetrykk var min helt ned på 2 bar ved mye gass, da rykte bilen mye. Ser også at ved start, har du hatt railtrykk på rundt 200, er ikke det litt lavt? Skal ikke det være over det ved start? Trf? Og matetrykket ser jo ok ut også på feilkoden som kommer under start.. Så om du ikke har sjekka dysene for lekkasje, ville jeg gjort det sånn som Tore S sier. Nå blir dette bare gjetting fra min side, delvis basert på egen erfaring med faktisk lavt matetrykk. Skal være ca 3.5-4 bar før dieselfilteret, så tar du av slangen der må du ha ei stor flaske og ta i mot med, for der kommer det store mengder vil jeg tro.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Tore_S Skrevet Mai 18, 2014 Skrevet Mai 18, 2014 Det skal komme en bra sprut ut av slangen/røret... Vanskelig å si eksakt trykk, men en liten bue med diesel skal det være Sent from my iPhone
Alpejohn Skrevet Mai 18, 2014 Skrevet Mai 18, 2014 Det skal komme en bra sprut ut av slangen/røret... Vanskelig å si eksakt trykk, men en liten bue med diesel skal det være Sent from my iPhone En liten bue!? En svært liten bue kom det av pumpa i tanken min da jeg sjekka den, 10-15 sek så hadde jeg fylt ei halv 1.5l flaske.. Og den i tanken skal vel gi rundt 1 bar tror jeg.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
X5_Power Skrevet Mai 18, 2014 Forfatter Skrevet Mai 18, 2014 Da blir det en liten tur ut å sjekka litt komme med en oppdatering etter på
TRF Skrevet Mai 18, 2014 Skrevet Mai 18, 2014 Da skal jeg si det igjen på en litt anna måte. Den logger feil verdier fra sensoren. Det betyr ikke at sensoren er gåen, faktisk betyr det vanligvis at __det er feil trykk__ i railen. Dette kommer normalt av indre lekkasje i dyser (som nevnt 17 ganger eller noe). Denne testen MÅ taes på varm motor, med måleglass på retur. Dersom dysene dine er ok (mulig jeg blander to tråder her nå) så må du gå videre i rekka. Det er nettopp for ikke å bytte deler på måfå jeg gav deg den lista. Og ja, trykket er for lavt i rail. Det er det også i matekrets, og dette kommer, som sagt nå for ca 18 gang, normalt av for stor indre lekkasje i dyser. Dette gjør at systemet må levere ekstremt mye større mengde på samme trykke som før, og det greier det ikke. Grunnen til at den blir vrang å starte er at "korreksjonvinduet" for PCV (ht pumpe) er mindre ved oppstart enn når du har litt turtall. EDIT: at en railtrykksensor kan være gåen, ja. Den er nok ikke det i ditt tilfelle. Det finnes måter å avdekke dette på, men foreløpig tenk på det vi allerede har gått gjennom.
TRF Skrevet Mai 18, 2014 Skrevet Mai 18, 2014 DU SKAL IKKE SJEKKE OM DET KOMMER EN BUE FRA FILTERET når du har tilgang til diagnoseutstyr. Der ser du jo trykket...??!!?
X5_Power Skrevet Mai 18, 2014 Forfatter Skrevet Mai 18, 2014 Da skal jeg si det igjen på en litt anna måte. Den logger feil verdier fra sensoren. Det betyr ikke at sensoren er gåen, faktisk betyr det vanligvis at __det er feil trykk__ i railen. Dette kommer normalt av indre lekkasje i dyser (som nevnt 17 ganger eller noe). Denne testen MÅ taes på varm motor, med måleglass på retur. Nå begynner jeg å forståd det men problemet mitt er jo at jeg for ikke start på bilen min når den er varm. Hvordan skal jeg da klare å måle dette? Takker for hjelpen TRF-Racing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå