Wisting Skrevet Mai 18, 2014 Skrevet Mai 18, 2014 Har behov for å få renset både tekstil og skinn skikkelig pga tidligere eksoslekkasje inn i kupeen. Veldig mange produkter på markedet, men hvem av dem gjør virkelig jobben når "storrengjøring" må til?
tbardalen Skrevet Mai 18, 2014 Skrevet Mai 18, 2014 Her finnes det mange produkter å velge mellom. Anbefaler deg å gjøre jobben med en våtsuger for å fjerne dritten. Ellers ender du bare opp med å smøre alt rundt istedet for å fjerne det Hva som fungerer godt på eksos aner jeg ikke, men generelt i bilen min bruker jeg enten Meguiars sin all purpose cleaner eller Bilt-Hamber Surfex-Hd godt tynnet ut. Anbefaler deg også en tur innom www.detailersclub.no for tips og inspirasjon til hvordan du renser interiøret
heltnypåbmw Skrevet Mai 18, 2014 Skrevet Mai 18, 2014 Eller hos en spesialist. Hvis du ikke har noen renseprodukter og ikke har lagt ut mye på maskiner kan en grei engangsløsning (som vi jo håper eksoslekasje inn i kupeen er) være å sette den inn på en ''hands on'' type spesialist. Aner ikke hvor du bor og tilgangen på slikt der du er.
Wisting Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Skrevet Mai 19, 2014 Her finnes det mange produkter å velge mellom. Anbefaler deg å gjøre jobben med en våtsuger for å fjerne dritten. Ellers ender du bare opp med å smøre alt rundt istedet for å fjerne det Hva som fungerer godt på eksos aner jeg ikke, men generelt i bilen min bruker jeg enten Meguiars sin all purpose cleaner eller Bilt-Hamber Surfex-Hd godt tynnet ut. Anbefaler deg også en tur innom www.detailersclub.no for tips og inspirasjon til hvordan du renser interiøret Glimrende - takk for tips!
Wisting Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Skrevet Mai 19, 2014 Eller hos en spesialist. Hvis du ikke har noen renseprodukter og ikke har lagt ut mye på maskiner kan en grei engangsløsning (som vi jo håper eksoslekasje inn i kupeen er) være å sette den inn på en ''hands on'' type spesialist. Aner ikke hvor du bor og tilgangen på slikt der du er. Bor i Horten - dårlig tilbud der, men har f.eks Kepler i Tønsberg. Ellers er alt innenfor en times kjøring (Skien - Oslo) ok hvis kvalitet og pris er riktig.
Kvasi Skrevet Mai 19, 2014 Skrevet Mai 19, 2014 Lei en tepperenser ei helg og gjør det selv. Koster deg "etpar" hundrelapper og som bonus kan du ta tepper og møbler i kåken en runde også.
quandt1960 Skrevet Mai 19, 2014 Skrevet Mai 19, 2014 Ville kjørt på med ioniseringsmaskin så får du vekk all lukt hvertfall. De gjør underverker
Wisting Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Skrevet Mai 19, 2014 Ville kjørt på med ioniseringsmaskin så får du vekk all lukt hvertfall. De gjør underverker Hvor skaffer man en slik en?
Wisting Skrevet Mai 19, 2014 Forfatter Skrevet Mai 19, 2014 Lei en tepperenser ei helg og gjør det selv. Koster deg "etpar" hundrelapper og som bonus kan du ta tepper og møbler i kåken en runde også. Trodde disse var for store til å komme til "her og der" i bilen? Eller følger det med mindre munnstykker som er mer egnet?
varg Skrevet Mai 19, 2014 Skrevet Mai 19, 2014 Tepperenser er gull, som nevnt. Ellers bruker jeg produkter fra Leather Master på både skinn og tekstil. De har alt fra rengjøringsprodukter til impregnering. De har også ett skikkelig kraftig produkt som tar knekken på alt av lukt. Jeg brukte sistnevnte på teppet i en bil som katta hadde pissa på, og det tok selv det! Sist jeg sjekket var det tilgjengelig på de fleste møbelbutikker og noen bilforhandlere, eller på unimaster.no
Kattlikzm Skrevet Mai 19, 2014 Skrevet Mai 19, 2014 tok en grundig interiørrens forrige uke. Kan si hva jeg gjorde kort: Stoffmattene: 1. Tok alle mattene ut, og dynket dem i Chemical Guys: Green Clean (Dette er en "all purpose cleaner" - fungerer til ALT! ANBEFALES!). Blandeforholdet var ca 1:20. 2. Lot green clean stå i et par minutter før jeg skrubbet skikkelig med en solid interiør børste (Torshov bil selger en for 50 - den funker fjell!) 3. Vasket med høytrykkspyler 4. Tok en runde til på mattene foran - dem har aldri fått skikkelig rens før. 5. Brukte tørr/våtstøvsuger for å tørke mattene. Bruker denne her: http://www.torshovbil.no/vacmaster-stovsuger-733 Anbefales! Selve interiøret teppet 1. Først en skikkelig runde med vanlig støvsuger 2. Green clean 1:25 (vil ikke ha såpete interiør etterpå) rett på tekstilen. 3. Skrubbe med interiørbørste på de store overflatene, og vanlig tannbørste på steder som er vanskelig å komme frem til (typ under setene) 4. Suge opp såpevannet med våt/tørrstøvsugeren. Lurt å ta små områder om gangen så du unngår at ting tørker . Gadd ikke å ta før/etter bilder, men resultatet ble sinnssykt! Man skulle nesten tro at bilen var fabrikkny! hehe Edit: Tok ikke skinnrens, det tar jeg en annen gang! . Anbefaler Swissvax leather kittet på det varmeste! Edit2: Du får kjøpt Chemical Guys green clean hos Gs Oslo (i butikken) eller bestille på www.scandicshine.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå