Mats87 Skrevet Mai 20, 2014 Skrevet Mai 20, 2014 Heisann. Tenkte å montere big brake kit på bilen min, men lurer på om det kanskje er litt overkill med tanke på at man får såpass bra skiver og klosser om dagen. Bilen er en E46 330CI som kommer til å få kompressor etter hvert, bilen er en hverdagsbil som skal kjøres hardt på bane innimellom i helgene. Har også planer om å besøke ringen i løpet av sommeren. Noen med erfaringer? Takk for svar. Mvh Mats
R Andersen Skrevet Mai 20, 2014 Skrevet Mai 20, 2014 Det er ikke overkill, men det koster jo litt. Jeg ville ha vurdert skiver og klosser fra Performance Friction, samt ordentlig kjøling til bremsene. Nürburgring er snill mot bremsene, så det er ikke en bane som det er nødvendig med de "værste" bremsene, men på norske baner så er det nok mer behov for bra bremser.
PenguiN- Skrevet Mai 20, 2014 Skrevet Mai 20, 2014 Jeg har Brembo GT kit på min...fungerer utmerket men kjedelig at jeg ikke får tatt bilen på bane og skikkelig teste hvor godt de biter...!
StigJ Skrevet Mai 21, 2014 Skrevet Mai 21, 2014 Jeg har Brembo GT kit på min...fungerer utmerket men kjedelig at jeg ikke får tatt bilen på bane og skikkelig teste hvor godt de biter...! Fordi...?
tonyku Skrevet Mai 21, 2014 Skrevet Mai 21, 2014 Sikkert pga bremsene trenger varme for å fungere skikkelig sånn som k-sport sitt kitt. Sent fra min D5503 via Tapatalk
SSM Skrevet Mai 21, 2014 Skrevet Mai 21, 2014 Sikkert pga bremsene trenger varme for å fungere skikkelig sånn som k-sport sitt kitt. Sent fra min D5503 via Tapatalk Sammenlign K-Sport og Brembo du
PenguiN- Skrevet Mai 21, 2014 Skrevet Mai 21, 2014 StigJ, fordi det hadde vært morsomt å "presse" bremsene litt for å se hvor gode de er Får ikke gjort det så mye når jeg sitter i saktegående kø til jobb om morgenen
tonyku Skrevet Mai 21, 2014 Skrevet Mai 21, 2014 Sa ikke at jeg sammenligna. Sier bare at store bremser trenger litt varme for å fungere skikkelig. Sent fra min D5503 via Tapatalk
PenguiN- Skrevet Mai 21, 2014 Skrevet Mai 21, 2014 ikke for å kuppe tråden men ja, det trodde jeg også ? Og at det jeg merker til daglig med bremsene på en måte bare er en brøkdel av hva de er gode for...men det er mulig jeg tar feil her ?
StigJ Skrevet Mai 21, 2014 Skrevet Mai 21, 2014 StigJ, fordi det hadde vært morsomt å "presse" bremsene litt for å se hvor gode de er Får ikke gjort det så mye når jeg sitter i saktegående kø til jobb om morgenen Var vel mer at du skrev at du ikke kunne ta den på bane. Hvorfor ikke?
PenguiN- Skrevet Mai 21, 2014 Skrevet Mai 21, 2014 ah, jeg er dessverre altfor pysete for å dra på bane.....men hadde vært morsomt å prøve
stig. Skrevet Mai 21, 2014 Skrevet Mai 21, 2014 egentlig så skal man jo faktisk kjøre ganske hardt for og i det hele tatt trenge større bremser. har man oppgraderte org skiver som bare er borra og slissa etc og et sett skikkelige klosser samnt no grom bremsevæske, så skal man kjøre jævlig hardt før man trenger noe utover det
RS-Heggem Skrevet Mai 21, 2014 Skrevet Mai 21, 2014 Hjelper ikke så mye med store fine bremser, om man kjører med rævva dekk heller..
PenguiN- Skrevet Mai 21, 2014 Skrevet Mai 21, 2014 Absolutt enig her med RS-Heggem. På S8n jeg nettopp eide bytta jeg ifra nankang til Michelin pilot supersport og det ble klart bedre bremsing
Mikael-B Skrevet Mai 21, 2014 Skrevet Mai 21, 2014 330 har ganske ålreit størrelse på skive og størrelse på stempel i kalipper, det holder lenge med å følge tipsene fra de andre her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå