Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Tenkte å montere big brake kit på bilen min, men lurer på om det kanskje er litt overkill med tanke på at man får såpass bra skiver og klosser om dagen. 

Bilen er en E46 330CI som kommer til å få kompressor etter hvert, bilen er en hverdagsbil som skal kjøres hardt på bane innimellom i helgene. Har også planer om å besøke ringen i løpet av sommeren. 

Noen med erfaringer?

Takk for svar.

Mvh Mats

Skrevet

Det er ikke overkill, men det koster jo litt. Jeg ville ha vurdert skiver og klosser fra Performance Friction, samt ordentlig kjøling til bremsene.

Nürburgring er snill mot bremsene, så det er ikke en bane som det er nødvendig med de "værste" bremsene, men på norske baner så er det nok mer behov for bra bremser.

Skrevet

Jeg har Brembo GT kit på min...fungerer utmerket men kjedelig at jeg ikke får tatt bilen på bane og skikkelig teste hvor godt de biter...!

Skrevet

Jeg har Brembo GT kit på min...fungerer utmerket men kjedelig at jeg ikke får tatt bilen på bane og skikkelig teste hvor godt de biter...!

Fordi...?

Skrevet

Sikkert pga bremsene trenger varme for å fungere skikkelig sånn som k-sport sitt kitt.

Sent fra min D5503 via Tapatalk

Skrevet

Sikkert pga bremsene trenger varme for å fungere skikkelig sånn som k-sport sitt kitt.

Sammenlign K-Sport og Brembo du :stupid:

Skrevet

StigJ, fordi det hadde vært morsomt å "presse" bremsene litt for å se hvor gode de er :-) Får ikke gjort det så mye når jeg sitter i saktegående kø til jobb om morgenen :-)

Skrevet

Sa ikke at jeg sammenligna. Sier bare at store bremser trenger litt varme for å fungere skikkelig.

Skrevet

ikke for å kuppe tråden men ja, det trodde jeg også ? Og at det jeg merker til daglig med bremsene på en måte bare er en brøkdel av hva de er gode for...men det er mulig jeg tar feil her ?

Skrevet

StigJ, fordi det hadde vært morsomt å "presse" bremsene litt for å se hvor gode de er :smile: Får ikke gjort det så mye når jeg sitter i saktegående kø til jobb om morgenen :smile:

Var vel mer at du skrev at du ikke kunne ta den på bane. Hvorfor ikke?

Skrevet

egentlig så skal man jo faktisk kjøre ganske hardt for og i det hele tatt trenge større bremser.

har man oppgraderte org skiver som bare er borra og slissa etc og et sett skikkelige klosser samnt no grom bremsevæske, så skal man kjøre jævlig hardt før man trenger noe utover det

Skrevet

Absolutt enig her med RS-Heggem. På S8n jeg nettopp eide bytta jeg ifra nankang til Michelin pilot supersport og det ble klart bedre bremsing :-)

Skrevet

330 har ganske ålreit størrelse på skive og størrelse på stempel i kalipper, det holder lenge med å følge tipsene fra de andre her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...