Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan skrive under på at det med bremsing har veldig mye å si på dekkene dine.

Har borra og slissa skiver samt EBC greenstuff klosser.  (sikkert ikke verdens beste men mye bedre enn org) (E30) Kjørte med de en stund og likte bremsingen, men det ble en helt annen verden da jeg slang på semi slicks Federal 595RS-R, da stoppa bilen som bare det!

Vil si at det dobbla lett bremsefunksjonaliteten, det å bytte dekka.

Skrevet

ah, jeg er dessverre altfor pysete for å dra på bane.....men hadde vært morsomt å prøve :-)

Er gyldig grunn det :) Men om du prøver en gang så skal jeg love deg at da er det gjort.

Jeg sier selv at jeg aldri skal kjøre på Ringen selv om det er litt fristende... Samme grunn. Tør ikke :P

Skrevet

Er gyldig grunn det :) Men om du prøver en gang så skal jeg love deg at da er det gjort.

Jeg sier selv at jeg aldri skal kjøre på Ringen selv om det er litt fristende... Samme grunn. Tør ikke :P

Var usikker jeg og, men som StigJ sa, når du først har prøvd en gang, så er det banekjøring som gjelder.

Sporkjøring falt meget i smak for meg, og det er herlig :D

Skrevet

Heltnypåbmw, jaha? Mitt kit kostet ikke langt unna 65 000 og det var ikke inkl. Montering..men er jo 2-3 år siden nå..

Skrevet

Heltnypåbmw, jaha? Mitt kit kostet ikke langt unna 65 000 og det var ikke inkl. Montering..men er jo 2-3 år siden nå..

65 K for bremser er jo galskap med mindre du racer proft eller at det var karbonkeramiske bremser....

Skrevet

Enig men det koster det for brembo GT...ikke jeg som har kjøpt ds..forrige eier som hadde veldig mye penger til overs tydeligvis!

Skrevet

Enig men det koster det for brembo GT...ikke jeg som har kjøpt ds..forrige eier som hadde veldig mye penger til overs tydeligvis!

Hehe ja, Brembo GT er jo et ganske seriøst bremsekitt også da, asosiert gjerne med racing.

Skrevet

Som sagt, med mindre behovet er der og jevnlig banekjøring planlegges holder det nok for de fleste å bytte til bra/oppgraderte versjoner av de bremsene man har, selv om man kjører relavt gris veldig ofte. Husker enda hvor kult det var etter mitt første bremsebytte å skremme passasjerer ved å lynbremse på audin. vanlig 2.6 a6 v6 med originaltilsvarende klosser og bremser, men passasjer kunne likevel "stå" på den vinkla frembiten av fotbrønnen uten vekt på setet. Bra lufta da selvfølgelig; kompis bilmekaniker løsna trykket mens jeg pumpa manuelt. Han var veldig nøye og gikk over ett par ganger per hjul; bremsevæske er jo så billig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...