Gå til innhold

Jeg har kjøpt meg E63 630CIA. Hvilke og hvor store felger?

Share

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en sort E63 630CIA 2005 modell som jeg henter nå på lørdag. Denne har nå kun 17" felger, og jeg vil gjerne ha litt større. 

Jeg tenker da 19" eller maks 20" felger. Hva tror dere blir penest på bilen, og hvor mye komfort mister jeg ved å gå fra 19" til 20"? 

Dette er felgene jeg har sett på:

Fra GS:

post-41084-0-40852800-1400698410_thumb.j

post-41084-0-23264100-1400698417_thumb.j

post-41084-0-03703100-1400698427_thumb.j

Fra en som selger nye felger på finn:

post-41084-0-46534400-1400698434_thumb.j

Alle er 8,5" foran og 20" bak. Alle fra GS finnes i 20" og 19", mens de som selges på finn er kun i 19". 

Jeg har også sett litt på M6 Replica felger, men litt usikker på hvor pene jeg syntes de er. 

Legger selvsagt ut bilde av bilen når den er hentet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin bil som gir mye kjøreglede  ;)

Når det gjelder felger har E63 såpass store hjulbuer at de tåler fint 20".

Selv kjører jeg 19" på min og syns det er stort nok her i nord. Jeg er litt svak for konkave felger. Syns det kler 6-serien veldig godt. Hvis du vil ha råe felger, så gå for E60 M5 felger. De kler bilen enormt bra! 

Jeg har Style 218 i 19" originale 650i hjul på sommer og GS Split (nr 3 på bildene over) i 18" på vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin bil som gir mye kjøreglede  ;)

Når det gjelder felger har E63 såpass store hjulbuer at de tåler fint 20".

Selv kjører jeg 19" på min og syns det er stort nok her i nord. Jeg er litt svak for konkave felger. Syns det kler 6-serien veldig godt. Hvis du vil ha råe felger, så gå for E60 M5 felger. De kler bilen enormt bra! 

Jeg har Style 218 i 19" originale 650i hjul på sommer og GS Split (nr 3 på bildene over) i 18" på vinter.

Takk for svar. Tror jeg går mer og mer mot 20".

Har du noen bilder av bilen din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et fantastisk bra bilde :P

post-39052-0-26532100-1400703795_thumb.j

Vet ikke om det kan forstørres etter posting. Ser litt mer da isåfall.

Planlegger full shining i helga hvis været tillater, så kommer bedre bilder da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok helt klart gått for 20" (mulig 21" også), men gå for guds skyld ikke for de to øverste GS-felgene. De ser rett og slett miserable ut med 0,5cm med kant foran og 10cm med kant bak. I tillegg er jo kvaliteten så som så, men det er jo felles for de alle tre. Jeg ville nok forsøkt å funnet noe originalt eller andre høykvalitets felger til en bil av dette kaliber. BBS RX II i 21" gjør seg godt på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok helt klart gått for 20" (mulig 21" også), men gå for guds skyld ikke for de to øverste GS-felgene. De ser rett og slett miserable ut med 0,5cm med kant foran og 10cm med kant bak. I tillegg er jo kvaliteten så som så, men det er jo felles for de alle tre. Jeg ville nok forsøkt å funnet noe originalt eller andre høykvalitets felger til en bil av dette kaliber. BBS RX II i 21" gjør seg godt på disse.

Jeg syntes faktisk de så veldig bra ut de øverste, men jeg så jo bare framfelgen. Er det virkelig så stor forskjell på kanten foran og bak? 

Felger nr 2 fra GS, har de også denne lille kanten foran, men stor bak? 

Jeg har søkt litt på originale felger og BBS, men blir veldig dyrt. Jeg vet at det er bedre kvalitet, men som regel holder slike billig felger til vanlig bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS har en tendens til å stille ut kun de bredeste felgene, så er du sikker på at det er framfelgene du så?

Det er utrolig stor forskjell mellom fram- og bakfelgene, og om man synes bakfelgene ser bra ut, vil jeg garantere deg at framfelgene ikke gjør det. Spesielt ikke når man får påmontert dekk.

Når det gjelder kvaliteten holder de nok for norske forhold, men lakkkvaliteten er ekstremt dårlig. Et par uheldige drag med latmannsarmen på hjulboltene er nok til å gå igjen om lakken. Klarlakken har også en tendens til å flasse.

Jeg mins å huske at det lå et sett med 20" BBS RX II her på forumet mellom 10-15.000. Jeg ville helt klart kjøpt noen brukte kvalitetsfelger (evt. spart opp til jeg fikk råd til nye), fremfor å kjøpe dårlige felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker nå. Jeg har sett på en del 6-serier, og den ser jo ganske pen ut med 19", men selvfølgelig så er det jo tøffere med større felger. Tenker litt på komforten og kjøreegenskapene, så er veldig i tvil. 21" Hartge hadde vært sinnsykt rått, men de er svindyre og det blir ikke aktuelt med SÅ store felger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster en "brannfakkel". Gå for 19". Det er stort nok og dekka koster endel de og.

Jeg er veldig fornøyd og ville ikke hatt større. Men smaken er forskjellig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster en "brannfakkel". Gå for 19". Det er stort nok og dekka koster endel de og.

Jeg er veldig fornøyd og ville ikke hatt større. Men smaken er forskjellig :P

Hehe, ja, jeg tror egentlig det blir bra nok jeg også. Jeg skal jo kjøre med bilen også :P

Du får ta noen bilder av bilen din i helgen, så jeg får se hvordan den ser ut. Bestiller felger på mandag...

De GS felgene på bilde nr 2 er jo veldig fine syntes jeg. De har bare en liten kant foran og bak. De finnes i 19" og 20". Tror det blir de eller de øverste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...