SimonA Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Trenger litt hjelp med å finne feilen. Den kan fungere nesten som den skal, plutselig slutter den og dra, ladetrykk forsvinner totalt før det kommer tilbake. Med nesten mener jeg at den ikke er like sprek som tidligere. Andre ganger har jeg ikke ladetrykk fra lavt turtall, men kommer på 2700 omdr. Ny veivhusventilason, renset egr ventil (sett at den fungerer) Er det noe annet enn turbo som er verdt å feilsøke på? Bilen er en 2002 320d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Har du tatt en diagnose? Pleier ofte å være en god begynnelse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimonA Skrevet Mai 21, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2014 Ingen feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino Skrevet Mai 21, 2014 Share Skrevet Mai 21, 2014 Skjedde lignende på en bil mine foreldre har, da var det en slange som var løsnet i fra turboen. Så aldri på det selv, men slik det ble fortalt fra verksted! Ellers så høres det ut som det er noe galt med turboen ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mai 22, 2014 Share Skrevet Mai 22, 2014 Ta og les dieseltråden til TRF så får du mye bra tips. Der står det bl.a at det skjelden er noe galt med en turbo. Den lader stort sett til den dør. Hvis en turbo slutter å lade er det fordi den av en aller annen grunn har fått beskjed om det moa så er feilen et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimonA Skrevet Mai 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2014 Den lader litt av og til nå, men ikke mye. Er det sånn på disel som på bensin motorer at jeg kople fra wastegaten at den skal lade mer. For å se om det ta kan være trykk.regulatoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 22, 2014 Share Skrevet Mai 22, 2014 Få sjekket ut luftmassemåleren din du. ikke alltid den kommer med feilkode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimonA Skrevet Mai 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2014 Er det mulig å måle på den om den er hel eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 22, 2014 Share Skrevet Mai 22, 2014 Kan vell se det i f.eks INPA under kjøring. Jeg har forresten en LMM med delenr 13627788744 liggende, visst du får behov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimonA Skrevet Mai 27, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2014 Da er turbo byttet. I samme slengen renset jeg innsuget etter beste evne og fjernet swirl-flapsa. Bolen går nå som bare det hvis egr ventilen er koplet fra. (Tatt av vakum slange) Koples egr ventilen på igjen får. Jeg ikke turbo trykk. Når jeg jeg ljører uten egr går den helt normalt til den blir varm. Da kommer turbo trykket først på høyere turtall. Noen som har litt peiling på hva dette kan være. PS. Turbo som ble byttet var gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå