Skulebollen Skrevet Mai 24, 2014 Skrevet Mai 24, 2014 Hei, har en e39 facelift. Plutselig idag lyser fjernlysene hele tiden. Har jeg på lysbryter lyser di uansett. Setter jeg lysbryter på Park eller på 0 lyser di når jeg slår på fjernlys. Lyser når fjernlys er av . Hva kan dette vere?
Bayerfun Skrevet Mai 24, 2014 Skrevet Mai 24, 2014 Jeg har litt problemer med å forstå hva du forklarer, men ut fra jeg jeg leser så er det ikke utenkelig at du har et problem med LCM. Hva skjer dersom du kobler fra hendelen? Du må ta av deksler rundt rattstammen for å ta av kontakten.
Skulebollen Skrevet Mai 24, 2014 Forfatter Skrevet Mai 24, 2014 Er lysmodul og LCM det samme? Hvor ligger denne ? Fjernlys lyser uansett når lysbryter står på. Om jeg vrir lysbryter om til park eller av ( 0 ). Så lyser fjernlysene. Men blender jeg opp, alså skrur på fjernlysene. Så lyser ikke fjernlys. Så kort fortalt: For at fjernlysene ikke skal lyse, må lysbryter i bilen stå på park eller av. Og fjernlysbryteren må vere på
Bayerfun Skrevet Mai 24, 2014 Skrevet Mai 24, 2014 LCM er lysmodulet i en E39 ja Den sitter bak sparkepanelet på passasjersiden. Er ganske enkel å ta ut. Ser ut som du har en merkelig feil hos deg Er ikke uvanlig at disse får problemer med fukt, men problemet du beskriver har jeg ikke hørt om før. Det høres nesten ut som den ligger mot lyshorn, og siden du har en facelift så er det en viss resistans i denne posisjonen (kontra fjernlys på som er 0 Ohm). Test en eller begge deler av dette: Koble fra blinklys/fjernlyshendelen for å se hvordan den oppfører seg da. Om det er det samme så du tar ut LCM for å se hvordan den ser ut på innsiden (kan være fukt eller korrosjon her).
SweetBMW Skrevet Mai 31, 2014 Skrevet Mai 31, 2014 Det der er tegn på defekt bryter. Byttet akkurat en pga dette
Skulebollen Skrevet Mai 31, 2014 Forfatter Skrevet Mai 31, 2014 Da vet jeg hvor jeg begynner neste gang det skjer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå