Gå til innhold

BMW 630cia (E63) med nye BBS felger

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en E63 for et par uker siden, og den trengte sårt noen nye felger da det kun satt på noen originale 17". 

Jeg lagde derfor en forumpost inne her for å få noen innspill på hvilke felger jeg burde kjøpe. Jeg kom med en del forslag på diverse felger fra GS Bildeler og andre billigfelger, men jeg ble sterkt frarådet å sette på slike felger på en E63. Jeg tok derfor til vettet, og fikk tak i et sett med 19" BBS RX med 8,5" foran og 10" bak. Jeg fikk disse i går. Hva syntes dere? 

Her er noen bilder av slik den var: 

post-41084-0-99893800-1401903479_thumb.j

post-41084-0-98500300-1401903496_thumb.j

post-41084-0-03898700-1401903515_thumb.j

Og her med nye felger: 

post-41084-0-60829200-1401903556_thumb.j

post-41084-0-61535900-1401903591_thumb.j

post-41084-0-25519700-1401903655_thumb.j

post-41084-0-27675400-1401903668_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tøff slede! E63 er et nydelig karosseri, synes jeg. :)

Det gjorde seg med større felger, men jeg synes nesten de kunne vært et hakk større. Kan ha noe med å gjøre at bilen er forholdsvis høy, hvis du spacer dem ut og slipper den litt ned blir det nok enda bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framfelgene er allerede spacet ut 10mm med originale BBS spacere. Har nå et impress på 10 på de felgene og 20 på de bak. Nå ligger de omtrent like langt ut foran og bak. 10mm til ut foran og bak, så hadde hjula kanskje gått kant i kant med ytterkant hjulbue, noe som jeg syntes er for langt ut. 

Jeg tenkte først å gå for 20", men da jeg fant disse hjulene, var jeg ikke i tvil. Bilen skal jo kjøres med også :)

Senking blir ikke aktuelt. Det ble jeg ferdig med for noen år siden, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett, nå snakker vi ikke om 2 cm bakkeklaring, jeg skal senke min nå etter å ha gått vekk fra coilover, blir kun senk foran,  HR 15mm. Bare for å få det lille ned

Ja, skjønner. Alle biler blir penere med senking, men tror ikke jeg skal gjøre det på denne. Liker svært godt kjøreegenskapene og den er akkurat passe stiv i fjæringen. Jeg hadde en 120D m-sport coupe for et par år siden, og den var grisestiv. En gang da jeg kjørte mot Gardermoen fra Oslo (der hvor de har slike elementer i asfalten) måtte jeg faktisk kjøre inn til siden fordi jeg trodde jeg hadde punktert og visste ikke helt hvordan runflat dekkene reagerte på dette. Det var jo selvfølgelig ingen punktering, men bilen som er så stiv at man merker hver eneste lille skjøt i asfalten, hehe. Sånn bil vil jeg ikke ha igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skylder på RunFlat. Veien nord for Gardermoen er grusom med de dekkene, men 10 ganger bedre med vanlige dekk på 19" M-sport ;)

Anyways, poenget er at du er fornøyd med bilen og det ser uansett mye bedre ut med BBS-ene enn de originale 17" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skylder på RunFlat. Veien nord for Gardermoen er grusom med de dekkene, men 10 ganger bedre med vanlige dekk på 19" M-sport ;)

Anyways, poenget er at du er fornøyd med bilen og det ser uansett mye bedre ut med BBS-ene enn de originale 17" :)

Ja, runflat dekk er noe dritt. Støyer noe voldsomt.

Hehe, ja, jeg er meget fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil du har. Gjorde seg virkelig med nye felger. Min er vel omtrent like høy som din og kunne ikke tenkt meg å senke den, selv om det visuelt sett hadde blitt optimalt. Sånn som veiene er her oppe og ikke minst om vinteren, så hadde den tatt nedi. Som du sier, den skal jo være kjørbar også ;)

Dette er forøvrig en deilig bil å kjøre langt med. Skikkelig milsluker og nok power til kjappe forbikjøringer når du trenger det. Sleng gjerne ut noen interiørbilder etter hvert. Følger med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden sist jeg har sett noe fra deg AndersLien. :smile:

Husker godt E34 540en du hadde.

Flott bil du har kjøpt deg! Har faktisk begynt å vurdere E63 mer og mer de siste par årene. Ser veldig lekker ut i bybildet. 

RXene synes jeg ser helt riktig ut, og skulle du en gang vurdere å selge dem må du gjerne si fra. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden sist jeg har sett noe fra deg AndersLien. :smile:

Husker godt E34 540en du hadde.

Flott bil du har kjøpt deg! Har faktisk begynt å vurdere E63 mer og mer de siste par årene. Ser veldig lekker ut i bybildet. 

RXene synes jeg ser helt riktig ut, og skulle du en gang vurdere å selge dem må du gjerne si fra. :smile:

Ja, det er lenge siden jeg har lagt ut noe her nå. Sist gang var var med E24'en jeg hadde. Jeg har eid en del andre bilmerker, men nå bestemte jeg meg for å gå tilbake til BMW, og da ble det en E63. Dette angrer jeg ikke på :) 

Hehe, ja, jeg skal si ifra, men tror jeg beholder de :P

Hvordan er det å kjøre V12 sjuer? Sinnsyk lyd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E63 ser MYE bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Det var det første som slo meg når jeg så den for første gang. Det florerer jo ikke akkurat av disse bilene, så moro å ha noe få andre har :)

Ser ut som et velholdt eksemplar du har fått deg, Anderslien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E63 ser MYE bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Det var det første som slo meg når jeg så den for første gang. Det florerer jo ikke akkurat av disse bilene, så moro å ha noe få andre har :)

Ser ut som et velholdt eksemplar du har fått deg, Anderslien :)

Ja, helt enig. Mye tøffere i virkeligheten. Vekker også oppmerksomhet som nesten ingen BMW gjør lenger. 

Tror den skal være ganske bra. Kun gått 88.000km, så er ikke akkurat oppbrukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...