Gå til innhold

BMW 320i Original M-tech, Eu godkjent 2017, Rustfri, Svært velholdt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekker interessen for bilen jeg hentet i Sverige i Mars, da jeg ønsker å gå over til stasjonsvogn.
Flere og bede bilder kommer ila. helgen men bilen blir ikke lagt ut på Finn.no før midten av Juni.




Beskrivelse:
Det finnes mengder av kopier av en M-tech bil ute på finn.no, men dette er originalen!
Selger dessverre min helt originale e36 M-technik coupé da jobben er like i nærheten av hvor jeg bor og behovet for bil ikke er så stort for øyeblikket.
Dette er en svært sjelden mulighet til å få tak i en RUSTFRI, ALL DOKUMENTASJON, SVÆRT GODT VEDLIKEHOLDT og
DØNN ORIGINAL M-technik bil av e36 karosseriet med LAV KM.STAND (182 000'km).
M-technik pakken inneholder:
M-Aerodynamic frontfanger, -bakfanger og -sideskjørt, i tillegg til M-tech -understell, -felger -sportsseter, -ratt og -girspak fra fabrikk og med den herlige (m52 Vanos) rekkesekseren med fantastisk lyd og skuddsikkre konstruksjon blir helheten og sportsligheten perfekt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Historie:
Bilen ble i 1997 produsert og satt sammen for kunde i Italia, bilen gikk der i alle år frem til 2009, da en eldre herremann fra Sverige tok med seg bilen hjem fra ferietur.
Han har bare tatt vare på bilen, vasket og stelt den når den var hatt behov for det og kun kjørt 19 000km frem til 2014.
I Februar i år (2014) fant jeg bilen på den svenske varianten av finn.no (Blocket.se) sine hjemme sider og bestemte meg raskt for å dra nedover (Malmø) og hente den, da disse bilene nærmest er umulig og oppdrive i original stand her hjemme i Norge.
Jeg kjørte den hjem feilfritt og fikk skilter på bilen kort tid etter at den hadde vært på inspeksjon hos Biltilsynet.

Utbedringer:
Da bilen hadde fått skilt satt jeg den i garasjen og begynte en real oppfriskning av interiør og diverse plastikk som f.eks. dørklips på begge sider, vindhusheis mekanisme, original CD-spiller, interiør matter, original girkule, orignal armlene, nye knapper og paneler rundt girspak og mm.
Utvendig har bilen fått seg nye tåkelys og noen runder med en polering fra Swissvax og er fin og blank i lakken, men dessverre noen få parkeringsriper, men ingen rust!
Mekanisk har bilen hatt store og kostbare utbedringer nå i Mai/Juni, svingarmsforinger er blitt byttet, hjullagere bak, bakre bru foringer, lenkearmer foran, endeledd og bilen har fått montert et helt nytt høydejusterbart coiloversett på verksted hvor topplagere og diverse også har blitt byttet. Det originale M-tech -understellet følger gjerne med om ønskelig.
Etter at senkesettet ble montert, ble det også tatt full firehjulskontroll på bilen.
Det er samtidig fult mulig å få biltilsynet til å skrive inn det nye understellet på bilen i vognkortet da TüV papirer medfølger, kan evt. gjøres før salg.

Motor:
Motoren i bilen går akkurat slik den skal, ingen ulyder fra Vanos e.l., jeg har kun hatt et regelmessig oljeskift og mitt lokale verksted har hatt en raskt titt og overgang hvor konklusjonen var at alt var i skjønneste orden.

Bilen er forresten aldri kjørt over 3000omdr. før motoren har fått driftstemptratur.
Felger og dekk:
Bilen leveres både med sommerdekk og vinterdekk på lettmetalls felger.
På de originale M-tech felgene er det blitt lagt om til piggdekk fra Continental med godt med sport igjen. 16 tommer.
På sommerhjulene står bilen på noen OK felger ("BMW Style 132") men med greie dekk. 17 tommer.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg har hatt mange biler av e36 karosseriet opp igennom men denne har virkelig skilt seg ut, på måten drivlinjen er så fast og fin på, hvordan motoren låter og utseendet messig den peneste pga. de originale M-Aerodynamic fangerene.
Bilen selges til HBO over 75 000 Inkl. om.registrering og årsavgift.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Utsytrsliste:
S214A - Automatic stability control (ASC+T)
S246A - Manually adjust. steering column
S410A - Window lifts, electric, front
S465A - Through-loading system
S548A - Kilometer-calibrated speedometer
S243A - Airbag for front passenger
S269A - BMW light alloy wheel, radial spoke 32
S423A - Floor mats, velours
S441A - Smoker package
S481A - Sports seat
S510A - Headlight aim control
S520A - Fog lights
S534A - Automatic air conditioning
S570A - Reinforced power supply
S687A - Radio preparation
S704A - M Sports suspension
S710A - M leather steering wheel
S715A - M Aerodynamics package
S719A - Sports Edition
S775A - Headlining anthracite
S785A - White direction indicator lights
L814A - NATIONAL VERSION ITALY
S818A - Battery master switch
S855A - Language version Italian
S863A - Retailer Directory Europe
S884A - On-board literature, Italian
S928A - Tire control

post-58142-0-25984500-1402255652_thumb.j

post-58142-0-50382700-1402255716_thumb.j

post-58142-0-05781500-1402255799_thumb.j

post-58142-0-25210000-1402255952_thumb.j

post-58142-0-99351600-1402256105_thumb.j

post-58142-0-73324600-1402256391_thumb.j

post-58142-0-24687400-1402256509_thumb.j

post-58142-0-39447800-1402256248_thumb.j

post-58142-0-85723000-1402256702_thumb.j

post-58142-0-75997100-1402256833_thumb.j

post-58142-0-55716300-1402257168_thumb.j

post-58142-0-43856000-1402256995_thumb.j

post-58142-0-04059200-1402257299_thumb.j

post-58142-0-41386400-1402257442_thumb.j

post-58142-0-74810900-1402257603_thumb.j

post-58142-0-93945400-1402259087_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...