Peak Skrevet Juni 4, 2014 Skrevet Juni 4, 2014 Sjekker interessen for bilen jeg hentet i Sverige i Mars, da jeg ønsker å gå over til stasjonsvogn.Flere og bede bilder kommer ila. helgen men bilen blir ikke lagt ut på Finn.no før midten av Juni.Beskrivelse:Det finnes mengder av kopier av en M-tech bil ute på finn.no, men dette er originalen!Selger dessverre min helt originale e36 M-technik coupé da jobben er like i nærheten av hvor jeg bor og behovet for bil ikke er så stort for øyeblikket.Dette er en svært sjelden mulighet til å få tak i en RUSTFRI, ALL DOKUMENTASJON, SVÆRT GODT VEDLIKEHOLDT ogDØNN ORIGINAL M-technik bil av e36 karosseriet med LAV KM.STAND (182 000'km).M-technik pakken inneholder:M-Aerodynamic frontfanger, -bakfanger og -sideskjørt, i tillegg til M-tech -understell, -felger -sportsseter, -ratt og -girspak fra fabrikk og med den herlige (m52 Vanos) rekkesekseren med fantastisk lyd og skuddsikkre konstruksjon blir helheten og sportsligheten perfekt.-------------------------------------------------------------------------------------------------Historie:Bilen ble i 1997 produsert og satt sammen for kunde i Italia, bilen gikk der i alle år frem til 2009, da en eldre herremann fra Sverige tok med seg bilen hjem fra ferietur.Han har bare tatt vare på bilen, vasket og stelt den når den var hatt behov for det og kun kjørt 19 000km frem til 2014.I Februar i år (2014) fant jeg bilen på den svenske varianten av finn.no (Blocket.se) sine hjemme sider og bestemte meg raskt for å dra nedover (Malmø) og hente den, da disse bilene nærmest er umulig og oppdrive i original stand her hjemme i Norge.Jeg kjørte den hjem feilfritt og fikk skilter på bilen kort tid etter at den hadde vært på inspeksjon hos Biltilsynet. Utbedringer:Da bilen hadde fått skilt satt jeg den i garasjen og begynte en real oppfriskning av interiør og diverse plastikk som f.eks. dørklips på begge sider, vindhusheis mekanisme, original CD-spiller, interiør matter, original girkule, orignal armlene, nye knapper og paneler rundt girspak og mm.Utvendig har bilen fått seg nye tåkelys og noen runder med en polering fra Swissvax og er fin og blank i lakken, men dessverre noen få parkeringsriper, men ingen rust!Mekanisk har bilen hatt store og kostbare utbedringer nå i Mai/Juni, svingarmsforinger er blitt byttet, hjullagere bak, bakre bru foringer, lenkearmer foran, endeledd og bilen har fått montert et helt nytt høydejusterbart coiloversett på verksted hvor topplagere og diverse også har blitt byttet. Det originale M-tech -understellet følger gjerne med om ønskelig.Etter at senkesettet ble montert, ble det også tatt full firehjulskontroll på bilen.Det er samtidig fult mulig å få biltilsynet til å skrive inn det nye understellet på bilen i vognkortet da TüV papirer medfølger, kan evt. gjøres før salg. Motor:Motoren i bilen går akkurat slik den skal, ingen ulyder fra Vanos e.l., jeg har kun hatt et regelmessig oljeskift og mitt lokale verksted har hatt en raskt titt og overgang hvor konklusjonen var at alt var i skjønneste orden. Bilen er forresten aldri kjørt over 3000omdr. før motoren har fått driftstemptratur.Felger og dekk:Bilen leveres både med sommerdekk og vinterdekk på lettmetalls felger.På de originale M-tech felgene er det blitt lagt om til piggdekk fra Continental med godt med sport igjen. 16 tommer.På sommerhjulene står bilen på noen OK felger ("BMW Style 132") men med greie dekk. 17 tommer.----------------------------------------------------------------------------------------------------Jeg har hatt mange biler av e36 karosseriet opp igennom men denne har virkelig skilt seg ut, på måten drivlinjen er så fast og fin på, hvordan motoren låter og utseendet messig den peneste pga. de originale M-Aerodynamic fangerene.Bilen selges til HBO over 75 000 Inkl. om.registrering og årsavgift.----------------------------------------------------------------------------------------------------Utsytrsliste:S214A - Automatic stability control (ASC+T)S246A - Manually adjust. steering columnS410A - Window lifts, electric, frontS465A - Through-loading systemS548A - Kilometer-calibrated speedometerS243A - Airbag for front passengerS269A - BMW light alloy wheel, radial spoke 32S423A - Floor mats, veloursS441A - Smoker packageS481A - Sports seatS510A - Headlight aim controlS520A - Fog lightsS534A - Automatic air conditioningS570A - Reinforced power supplyS687A - Radio preparationS704A - M Sports suspensionS710A - M leather steering wheelS715A - M Aerodynamics packageS719A - Sports EditionS775A - Headlining anthraciteS785A - White direction indicator lightsL814A - NATIONAL VERSION ITALYS818A - Battery master switchS855A - Language version ItalianS863A - Retailer Directory EuropeS884A - On-board literature, ItalianS928A - Tire control Thundercoil reagerte på dette 1
Peak Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Skrevet Juni 13, 2014 Takk for det FoXy. Bilen er trolig solgt og blir forhåpentligvis plukket opp førstkommende lørdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå