Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey, på e34 540n min lekker litt kjølevann utav noen dreneringsrør i gummi som er rett ved slutten av eksosr Manifoilene.

Skal det være sånn eller?

★sent from my wifi microwave★

Skrevet

Skal vell ikke komme kjølevann ut fra der, er bare kondens fra A/C som skal komme ut fra dreneringsrøret. Kjølesystemet skal være tett uten lekasjer

Skrevet

Du kan jo prøve å trykkteste kjølesystemet for å se hvor godt det holder på trykket

Skrevet

Viss det er overfylt i tanken så kommer det ut der.

Ellers så kan jo pakningen på lokket til ekspansjonstanken vere dårlig, og utett.

Skrevet

Viss det er overfylt i tanken så kommer det ut der.

Ellers så kan jo pakningen på lokket til ekspansjonstanken vere dårlig, og utett.

Hmm, for meg virker det som om det er lite kjølevann fordi den er under pilen, men når jeg åpner fyller det seg opp..

Skrevet

Man skal vel helst ikke åpne lokket på varm motor heller, da det kan komme luft i systemet!

På e34 540, så er tanken nermest ruta, altså det høyeste punktet, så om jeg har åpnet og motoreb er i gang så lufter jeg :)

Skrevet

Du bør ikkje opne lokket mens motor går, og er varm. Da kan kjølevatnet begynne å koke ved dei varmaste punkta i motoren, pga kokepunktet på vatnet blir mykje lavere uten trykk. Og da kan du få luft i systemet som nevnt over.

Du bør sjekke å etterfylle kjøleveske når motor er kald. Ta ein liten biltur, til motor er heilt varm. Vent så til motor har har kjølt seg ned igjen. Da peiler du igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...