Kristiansan'årn Skrevet Juni 9, 2014 Skrevet Juni 9, 2014 Hey, på e34 540n min lekker litt kjølevann utav noen dreneringsrør i gummi som er rett ved slutten av eksosr Manifoilene. Skal det være sånn eller? ★sent from my wifi microwave★
Kristiansan'årn Skrevet Juni 10, 2014 Forfatter Skrevet Juni 10, 2014 Bomp ★sent from my wifi microwave★
warg Skrevet Juni 10, 2014 Skrevet Juni 10, 2014 Skal vell ikke komme kjølevann ut fra der, er bare kondens fra A/C som skal komme ut fra dreneringsrøret. Kjølesystemet skal være tett uten lekasjer
Kristiansan'årn Skrevet Juni 10, 2014 Forfatter Skrevet Juni 10, 2014 Hmm, er trykk i systemet, og pfftsjj når jeg skrur av lokket til tanken.. merkelig. ★sent from my wifi microwave★
warg Skrevet Juni 10, 2014 Skrevet Juni 10, 2014 Du kan jo prøve å trykkteste kjølesystemet for å se hvor godt det holder på trykket
carburetion Skrevet Juni 11, 2014 Skrevet Juni 11, 2014 Viss det er overfylt i tanken så kommer det ut der. Ellers så kan jo pakningen på lokket til ekspansjonstanken vere dårlig, og utett.
Kristiansan'årn Skrevet Juni 11, 2014 Forfatter Skrevet Juni 11, 2014 Viss det er overfylt i tanken så kommer det ut der. Ellers så kan jo pakningen på lokket til ekspansjonstanken vere dårlig, og utett. Hmm, for meg virker det som om det er lite kjølevann fordi den er under pilen, men når jeg åpner fyller det seg opp.. ★sent from my wifi microwave★
Julianv Skrevet Juni 11, 2014 Skrevet Juni 11, 2014 Det er fordi det er trykk på systemet. Man skal alltid peile kjølevæske på kald motor
Albino Skrevet Juni 11, 2014 Skrevet Juni 11, 2014 Man skal vel helst ikke åpne lokket på varm motor heller, da det kan komme luft i systemet!
Kristiansan'årn Skrevet Juni 11, 2014 Forfatter Skrevet Juni 11, 2014 Man skal vel helst ikke åpne lokket på varm motor heller, da det kan komme luft i systemet! På e34 540, så er tanken nermest ruta, altså det høyeste punktet, så om jeg har åpnet og motoreb er i gang så lufter jeg ★sent from my wifi microwave★ Albino reagerte på dette 1
carburetion Skrevet Juni 12, 2014 Skrevet Juni 12, 2014 Du bør ikkje opne lokket mens motor går, og er varm. Da kan kjølevatnet begynne å koke ved dei varmaste punkta i motoren, pga kokepunktet på vatnet blir mykje lavere uten trykk. Og da kan du få luft i systemet som nevnt over. Du bør sjekke å etterfylle kjøleveske når motor er kald. Ta ein liten biltur, til motor er heilt varm. Vent så til motor har har kjølt seg ned igjen. Da peiler du igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå