Kristiansan'årn Skrevet Juni 11, 2014 Skrevet Juni 11, 2014 (endret) Kjørte som vanlig i 100 på en svingete vei, pluttselig hørte jeg et smell, etterfulgt av heftig risting ved høyre bakhjul. Stoppa og slang på varsellys. Dette er synet som møtte meg: Ikke gøy i det hele tatt! Var "sprekt" langs hele kanten av dekket og ca en rems på 4 cm av dekk igjen på kanten av felgen inkl resten av dekket, men var adskilt... Skal laste opp bilde etter jobb Hvordan kan dette skje? ★sent from my wifi microwave★ Endret Juni 11, 2014 av Sjøbuse Endret dårlig forklarende topic.
Sjøbuse Skrevet Juni 11, 2014 Skrevet Juni 11, 2014 Om du kjørte i 100 da dekket ble flatt så kan felgen "skjære" i gummien.
Kristiansan'årn Skrevet Juni 11, 2014 Forfatter Skrevet Juni 11, 2014 Litt bilder: Edit: ser moderator endret på overskriften. ★sent from my wifi microwave★
Kvasi Skrevet Juni 11, 2014 Skrevet Juni 11, 2014 Min første tanke er at de er gamle og har begynt å gå i oppløsning. Gammelt lappeskum du dro ut av de?
warg Skrevet Juni 11, 2014 Skrevet Juni 11, 2014 Enten har du kjørt med for lavt trykk i dekket, eller så er dekket gammelt og morkent
Kristiansan'årn Skrevet Juni 11, 2014 Forfatter Skrevet Juni 11, 2014 Min første tanke er at de er gamle og har begynt å gå i oppløsning. Gammelt lappeskum du dro ut av de? Dekkene er 10-11 mnd gammel, lakk fra ventilen, så jeg brukte dekkskumm for å tette det Enten har du kjørt med for lavt trykk i dekket, eller så er dekket gammelt og morkent Har hatt mye trykk pga strekk, over 3 bar. Så det er det ikke ★sent from my wifi microwave★
warg Skrevet Juni 11, 2014 Skrevet Juni 11, 2014 Dekkene er 10-11 mnd gammel, lakk fra ventilen, så jeg brukte dekkskumm for å tette det Så du har hatt lavt trykk i dekket fra før av, forklarer vell saken da. Når du kjører med for lite dekktrykk lager du en svakhet på siden av dekket ergo så er det en tikkende bombe. Jeg har selv samme skader på noen 19 tommere som jeg har blåst på en langtur.
wicky124 Skrevet Juni 11, 2014 Skrevet Juni 11, 2014 Der fikk du svaret ditt... "dekkskum skapte punkteringen" Kristiansan'årn og bmwmann24 reagerte på dette 2
Kristiansan'årn Skrevet Juni 11, 2014 Forfatter Skrevet Juni 11, 2014 Der fikk du svaret ditt... "dekkskum skapte punkteringen" hehehe.. tingen er at dekkene bak stod forran, så flytta de bak for å få strekk å være kul, 235,40-18 på 10" bred felg. kan ha kansje noe med å gjøre at jeg har tatt noen svinger ganske hardt, og at dekket har fått for mye vandring og skrap i fjærbeinet, så har dette liggi å skapt seg, dekket var foresten veldig varmt da jeg tok hjulet av.... angrer litt på at jeg ikke heiv på 20mm spacere i går ja...
warg Skrevet Juni 11, 2014 Skrevet Juni 11, 2014 Der fikk du svaret ditt... "dekkskum skapte punkteringen" Hvorfor legger du dekkskum i dekket?
Azeton Skrevet Juni 12, 2014 Skrevet Juni 12, 2014 Fordi det lakk fra ventilen. Du må lese! Enda godt du hadde reservehjul! Kristiansan'årn reagerte på dette 1
Kristiansan'årn Skrevet Juni 12, 2014 Forfatter Skrevet Juni 12, 2014 Fordi det lakk fra ventilen. Du må lese! Enda godt du hadde reservehjul! FYYYYY faen å mange ganger det resservehjulet ditt har redda meg ass! vil nesten komme så langt å påstå at jeg elsker deg ...
danny91 Skrevet Juni 13, 2014 Skrevet Juni 13, 2014 Samme har skjedd meg. Kjøpte en E36 noen år siden, den sto på 18" felg med 35 profil. Første jeg gjorde var å sjekke lufttrykket etter jeg dro avgårde. Trykket var på 1.2-1.3! Mitt pungterte hjul så akkurat ut som ditt. Da bytter jeg alle 4 hjula, og så at alle var bare "sekunder" fra å smelle de og. Min "dekkmann" syns det var rart jeg fikk kjørt så lenge før det smalt :S Felgen ble jo omgjort til en kniv med så lavt trykk, selv kunne jeg rive dekket i 2 da det var av felgen.... Kristiansan'årn reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå