Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært borti at M50/M52 motoren ruser opp til 1500-2000rpm rett etter start?,men går tilbake til normal tomgang etter et par sekunder,det skjer bare på kald motor.

Skrevet

Min M50B25 ruser seg også kun på kaldstart, opp til ca 1500rpm, men dette varer i ca 20-30 sek før den roer seg. Skjer nesten hver gang jeg kaldstarter motoren, men når det er kaldt i luften (3-4 grader og nedover) så skjer det heller sjeldent. Har sjekket falskluft, renset tomgangsregulator, men ingen forskjell. Rare greier.

Skrevet

Det er vel bare den automatiske choken, skal være slik i begynnelsen.

 

Hvor lenge skal dette vare? Kan ikke huske og ha hørt om andre tilfeller der det varer så lenge som med meg :P Trådstarter sier selv det varer bare noen sekunder, så renger med det ikke varer fult like lenge som med meg. Og hvorfor slår ikke choken inn når det er kaldt ute? Noen idé her?

 

Sorry for at jeg kapret tråden totalt xD Er bare ganske nysgjerrig på dette, da det irriterer meg veldig.

Skrevet

Min fyker oppi 1500 rett etter start, men jeg tror det er pga den omprogrammerte hjernen for det var ikke sånn før.

  • 4 months later...
Skrevet

Min 97 M52B28 ruser seg også opp til ca 2000 omdreininger ved kaldstart og synker i løpet av 2-3 sekunder ned til normal tomgang og roer seg der. Den ruser seg ikke opp ved oppstart ved driftstemperatur. Undres også på om dette virkelig er normalt..

Skrevet

Min 97 M52B28 ruser seg også opp til ca 2000 omdreininger ved kaldstart og synker i løpet av 2-3 sekunder ned til normal tomgang og roer seg der. Den ruser seg ikke opp ved oppstart ved driftstemperatur. Undres også på om dette virkelig er normalt..  

 

Det er normalt ja. På kald motor gir tempgivern beskjed om at det behøves mer bensin til for å starte, på varm motor behøves ikke det.

Skrevet

Min M50B25 ruser seg også kun på kaldstart, opp til ca 1500rpm, men dette varer i ca 20-30 sek før den roer seg. Skjer nesten hver gang jeg kaldstarter motoren, men når det er kaldt i luften (3-4 grader og nedover) så skjer det heller sjeldent. Har sjekket falskluft, renset tomgangsregulator, men ingen forskjell. Rare greier.

Motoren skal ruse ved kaldstart. Alle biler gjør det, 12-1500rpm de første 20 sekundene er grunnet høyere bensinmengde ved kaldstart.

Skrevet

Hvor lenge skal dette vare? Kan ikke huske og ha hørt om andre tilfeller der det varer så lenge som med meg :P Trådstarter sier selv det varer bare noen sekunder, så renger med det ikke varer fult like lenge som med meg. Og hvorfor slår ikke choken inn når det er kaldt ute? Noen idé her?

 

Sorry for at jeg kapret tråden totalt xD Er bare ganske nysgjerrig på dette, da det irriterer meg veldig.

Choken slår jo inn under kaldstart, det er jo derfor motoren ruser når den er kald. 

Skrevet

Choken slår jo inn under kaldstart, det er jo derfor motoren ruser når den er kald. 

 

Det finnes ikke Choke på ett innsprøytingsystem.

 

Turtallet går litt opp ved kaldstart men 2000rpm er litt mye, selv om min gjerne går opp på 2-2500 ved kaldstart men den var ikke sånn før jeg byttet til en omprogrammert hjerne i forbindelse med M50 manifolden.

Skrevet

Det finnes ikke Choke på ett innsprøytingsystem.

 

Turtallet går litt opp ved kaldstart men 2000rpm er litt mye, selv om min gjerne går opp på 2-2500 ved kaldstart men den var ikke sånn før jeg byttet til en omprogrammert hjerne i forbindelse med M50 manifolden.

Hehe, nei ingen god gammeldags "choke" finnes på innsprøytning. Men, når motor er kald så sendes det jo signal fra tempgiver til hjerne at det behøves mer bensin.

Skrevet

Min m50b25 går til maks 1500, men rett ned igjen.

Før jeg bytte slanger til veivhusventillasjonen, så kunne den noen gang hoppe til 2500.

Skrevet

Det stemmer at motor får mer bensin når den er kald. Motoren går rikt helt til lamdasondene er blitt varme og begynner å virke. Men den skal ikke ligge på rundt 2000 i flere sekunder, det kan skyldes at tomgangsregulatoren som sitter under innsuget kan være skitten og at den ikke "flyter" slik den skal.

 

Veivhusventilasjonen er også noe som kan "lure" tomgangen. Denne må puste bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...