Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja skjønner de. koster jo endel nye ... Tenkte å høre med koed om å få bytta den eg kjøpte i en annen for eg har følelsen av at det er den som er problemet...

Skrevet

Oppdaterer på denne tråden så kanskje det er til hjelp for andre. Eg kom over en lignende post på bimmers forum hvor en nevnte på at de kunne være trykk controlleren som styrer vakum. Kalt pressure controller på det forumet. Det er altså en til turbo og en til egr. Det er helt like men de er 2stk. Dei har et filter som går an å ta av å rense. Det funka for min del, å filteret var helt tett. Eg vaska de bare med avfetting og vatn. Det sitter der hvor ventilen suger inn luft . Er rimlig greit og komme til å få løst filteret. Om det blir bedre etter en rens er de en god indikasjon på at problemet er den ventilen :)

Skrevet

Oppdaterer her eg.

Etter ett par dager med normal bruk så er problemet med turbo fremdeles der sjøl om eg synes de ble bedre etter de filtrene ble rensa. Men nå har eg satt opp dis/gt1 å koblet opp bilen. På den måten fekk eg koda om dde3 til den nyerer men brukte luftmassemåleren. Bilen er nå helt fri for turbo kutting og manglende kraft.

Så mitt tips til trådstarter er få deg en luftmassemåler med identisk delenr. Eller få koda om dde til å kjenne igjen den du har montert. Håper denne informasjonen var til hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...