Gå til innhold

Verksted's Varsling BMW Tønsberg


doofynor
 Share

Anbefalte innlegg

Varskomelding!

Jeg er en lykkkelig eier av en BMW 118D, denne hadde jeg på service hos BMW Jarlsberg (Bilia). Etter dette besøket fikk jeg beskjed om at min radiatorvifte hadde gitt feilmelding på at denne ikke startet. Godtroende som jeg var, så ba jeg de om å sjekke dette ut. Meldingen fra verkstedet var følgende "Kan ikke høre at viften går, bør byttes på mistanke". Etter dette så sier jeg at da må vi få byttet denne.

Svaret var at dette vil koste meg ca. 7000 KRONER.

 

Jaha sier nå jeg, og informerer om at jeg ønsker å sjekke pris andre steder. Etter noen få tastetrykk på nettet så finner jeg denne viften original på nett fra 2000 - 4000 kroner.

Fremdeles syntes jeg dette var meget så dyrt for en enkel elektrovifte, samt at de skal ha rundt 3000 kroner for å bytte denne. Nyskjærrig som jeg er, så skrur jeg opp nøyaktig 3 skruer. Altså 2 stykk skruer for å fjerne innsuget + 1 stk for å løsne radiator viften.

 

Etter dette var det bare å klipse denne av for å få den ut. Denne jobben tok meg nøyaktig 5 minutter. Jeg ser umiddelbart at det har irret på den ene ledningen på kontrollenheten og lokaliserer feilen umiddelbart! Jeg lodder ledningen, setter viften inn igjen, starter opp motoren og følger med på temperaturen. Den er stabil og alt fungerer som det skal igjen. :)

 

Jeg er nå meget glad for at jeg løste problemet, men i det jeg innser hvor enkelt det var å løse denne feilen, så innser jeg hvor slett arbeid mekanikeren på BMW Tønsberg (Bilia) har gjort. Så til alle dere der ute på tråden som benytter dere av BMW Tønsberg (Bilia) vær obs og ikke la dere lure av verksteder som spekulerer i menneskers tillit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syens slikt blir for dumt, det er kun penger og profitt som står i huet på dagens merkeverksteder. Greit nok at de skal tjene penger som alle andre men ett sted får virkelig grensen syens jeg.

Jeg ble forbannet da jeg oppdaget at merkeverkstedet (nevner ingen navn jeg da men det var ikke BMW) hadde byttet luftfilterboks og parklyspære innsats i tillegg til selve pæra. Luftfilterboksen fordi det var vanlig rutine ved filterbytte og pæreinnsatsen fordi mekanikeren hadde knekt den når han tok ut pæra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syens slikt blir for dumt, det er kun penger og profitt som står i huet på dagens merkeverksteder. Greit nok at de skal tjene penger som alle andre men ett sted får virkelig grensen syens jeg.

Jeg ble forbannet da jeg oppdaget at merkeverkstedet (nevner ingen navn jeg da men det var ikke BMW) hadde byttet luftfilterboks og parklyspære innsats i tillegg til selve pæra. Luftfilterboksen fordi det var vanlig rutine ved filterbytte og pæreinnsatsen fordi mekanikeren hadde knekt den når han tok ut pæra...

 

Feil skjer, vi er alle menneskelige. Jeg håper dog du slapp å betale for det mekanikeren herpa :P

 

Byttet bakrute, og mekanikeren herpa vindusviskern i samme slengen. Måtte betale selv for ny vindusvisker bak, men jeg skal aldri dit igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil skjer, vi er alle menneskelige. Jeg håper dog du slapp å betale for det mekanikeren herpa :P

Selvfølgelig betalte jeg for den, oppdaget jo selvfølgelig dette flere dager etterpå da jeg kikket igjennom fakturaen jeg fikk... Feil skjer ja, men de har frekkhetens nådegave når de lurer den inn på fakturaen så kunden skal betale for feila de begår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...