Gå til innhold

BMW E34 Spørsmål

Share

Anbefalte innlegg

Heisann, har kjøpt meg en E34 1994 mod 520i med m50b25 motor, forrige eier hadd byttet til en diff fra en TD som gjør at den drar latterlig langt på hvert gir(80 i først og opp til 150 i andre gir) men skjer jo absolutt ingenting før jeg når 5000 rpm og må gire om igjen på 6.

Så tenkte å bytte til en annen diff, skal brukes til å male asfalt innimellom, har original diffen liggende men har lest at automater har 4.11 giring, så tenkte å skaffe en med 4.11 giring å bruke, er det noen som vet om dette passer overens? 

Også er det noen som har komplett informasjon om differ fra E34? evt hva som passer overens og utvekslinger etc? 

Takker for all hjelp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat hadde 518 diff på sin 520 24v, gikk ganske godt men på 170 km/t var det full stopp :P

Men er det ikke greiere (og billigere) å heller kjøpe en gammel Volvo 240 til å "male" asfalt med, føler liksom en gammel 5 serie fortjene bedre enn å bli en rullemalt herjebil. Men det er meg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat hadde 518 diff på sin 520 24v, gikk ganske godt men på 170 km/t var det full stopp :P

Men er det ikke greiere (og billigere) å heller kjøpe en gammel Volvo 240 til å "male" asfalt med, føler liksom en gammel 5 serie fortjene bedre enn å bli en rullemalt herjebil. Men det er meg da :P

1+

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være helt direkte nå å klar på hva jeg spør om:

Er det noen som vet om laveste giring i differensial mulig som er bolt on på originalt 520 bakstilling?

Og hvilken bil kan man skaffe denne diffen ifra? 

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

er montert 2.5 motor i min, har 520 girkasse og bakstilling med 525tds diff, men drar 140 i andre giret noe som er greit på langtur men trenger en annen utveksling, så ingen som vet om noe? 3.64 har jeg liggende men tenkte å gå for noe annet når jeg først skal bytte igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...