sAlnes Skrevet September 7, 2016 Share Skrevet September 7, 2016 Tenker å få godkjent supersport coilovers og rondell d58. Lurer på hvor i tuv papirene til supersport det står minste høyde? Og må jeg ha dokumentasjon fra bmw at E39 kan ha forskjellig dim. foran og bak? Har tuv på rondellene. Dette gjelder en E39 528 sedan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 23, 2016 Share Skrevet Oktober 23, 2016 Står hvertfall i papirene hvilken høyde du kan ha fra midten av nav til hjulbue, som på E39 med Supersport er 32cm. Var også bare det de sjekket på mine, utenom tallene som står skrevet på de etc. Har du forskjellig bredde foran og bak må dette dokumenteres, ja. Men på Rondell holder det i massevis med TÜV-papirene, godkjente mine med de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Oktober 23, 2016 Share Skrevet Oktober 23, 2016 1 time siden, Gabz skrev: Står hvertfall i papirene hvilken høyde du kan ha fra midten av nav til hjulbue, som på E39 med Supersport er 32cm. Var også bare det de sjekket på mine, utenom tallene som står skrevet på de etc. Har du forskjellig bredde foran og bak må dette dokumenteres, ja. Men på Rondell holder det i massevis med TÜV-papirene, godkjente mine med de Senkesett og rondell er godkjent i vognkort nå rondellene var 4mm for brei bak men han gav bare muntlig beskjed om at jeg måtte legge på en list eller valse buen litt. Tenker å skrive en erfaring her snart med den malen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Oktober 23, 2016 Share Skrevet Oktober 23, 2016 Trafikkstasjon: Bergen trafikkstasjon Oktober 2016 Kontrollør: Aner ikke Kjøretøy: Bmw e39 528ia 1998 sedan Senkesett/felg: Supersport black evelution og rondell d58 17, 10 bak og 8,5 foran Generelt om kontrollen: Møtte opp på tiden men de var litt sein med å sende ut en kontrollør til meg. Møtte kontrolløren og meg og han tok en testtur med bilen. Var bare kjøring på plassen men han sjekket at bilen ikke lagde lyder og sjekket at den tålte krappe svinger og fult rattutslag. Så kjørte vi inn igjen og opp på en firsøylet løftebukk. Han fikk alle papirene mine. Hjulstilling, tuv på senk, tuv på felg, lykteinstillingspapir. Og mangellapp siden senken stod igjen på seddelen. Han begynte å sjekke siffer på fjører og dempere og samtidig kjente etter slark og andre ting som kan ha påvirkning fra senken. Så sjekket han nr på felgene. Når dette var gjort så var det inn å gjøre papir arbeid som skulle ta 45 min. Dette tok 2 timer pga tekniske problemer med pcen. Men etter 2 timer så kom han ut og sa at bilen var godkjent men fikk muntlig beskjed om at det var ørlite slark i ene demperen og at felgene var 4mm for brei bak så måtte valse eller legge på en list. Hvordan oppførte kontrolløren seg: Hyggelig kar. Ikke vanskelig i det hele tatt. Godkjent/Ikke godkjent: Godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå