danieljenssen Skrevet Juni 22, 2014 Share Skrevet Juni 22, 2014 Hei, vurderer å kjøpe meg en 525d e60, men manuellkasse, bilen har fullt servicehefte, og 143000 på telleren. Har lest at clutch ikke er så veldig holdbar, at "dpf" ryker, at "swirl flaps" ryker, og at turbohavari også er nok så vanlig, noen erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danieljenssen Skrevet Juni 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2014 ble nå usikker om det var e60 eller e61, er en 2006 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 22, 2014 Share Skrevet Juni 22, 2014 Ikke så nøye. Men rart at du ikke husker det.. Uansett så er det bare å søke... Omtalt mye her på forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 22, 2014 Share Skrevet Juni 22, 2014 Velkommen til bimmers.no Søk før du poster ny tråd (forumregel)..ligger tusenvis av slike tråder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Juni 22, 2014 Share Skrevet Juni 22, 2014 Hei, vurderer å kjøpe meg en 525d e60, men manuellkasse, bilen har fullt servicehefte, og 143000 på telleren. Har lest at clutch ikke er så veldig holdbar, at "dpf" ryker, at "swirl flaps" ryker, og at turbohavari også er nok så vanlig, noen erfaringer? har selv en 525d e60 (sedan) e61 er stasjonsvogn. er med manuell, kjøpte på 135000 og kjørt 152000 no siden november. veldig god bil, ikke hat noe problemer ennda, bortsett fra måtte bytte hoved termostat og egr termostat. er veldig fornøyd med bilen! søk litt rundt som de andre har sagt så finner du mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet Juni 23, 2014 Share Skrevet Juni 23, 2014 Har også en 2006 525d manuell e60 herlig bil. Har kjørt den ca 80.000 på 4 år og noen småting har det vært. Bremser fremme og noen stag/endeledd regner jeg som slitedeler som er naturlig å måtte bytte. Kjente ting jeg har hatt problemer med er. Antennemottaker for sentrallås. Måtte stå tett på bilen for å få låst opp dørene. Mottakerkostnader litt over 2k + arbeid. IBS - sensor for styring av batterilading. Ga meg mange merkelige feilmeldinger inklusiv startproblemer. Fant info om dette på nettet og koblet den ut. Ingen problemer etterpå. Problemet gjelder primært pre LCI (facelift 2007) Ny forbedret IBS koster ca 2500 + arbeid. Har selv inne satt inn ny enda. Har byttet begge termostater, men det var bare feil på en av dem. Pris ca 1500 for termostatene. Byttet også en ventil som stod i forbindelse med Turbo og laget rytmisk ulyd/dunkelyd. Dette tror jeg er en skjelden feil. Ventil kostet ca 1100kr. Samtidig byttet jeg egr ventil som ikke er et helt ukjent problem. Min var nok ok og nå er den ihvertfall det I samme rennet blenket jeg swirlflaps så er det en ting mindre å bekymre seg for. Ellers vet jeg at eksosmanifoil kan sprekke på disse bilene, noe jeg ikke har hatt på min. Ta oljeservice på 15.000 i stedet for 30.000km er et godt tips for å unngå andre problemer. Turbo og DPF er vel utsatt på alle turbo/dieselbiler. Min går fortsatt fint etter 140k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå