Gå til innhold

Løfte fronten opp i luften når man har lav bil?

Nitrius
 Share

Anbefalte innlegg

Jekke opp en og en side går greit, da man har disse jekke punktene med gummiputene på hver side, men skulle gjerne hatt hele fronten i luften. Ser en mulighet med to jekker(en for hver side), men har bare en. Har også prøvd med den oppkjøringsrampen fra biltema, men er ikke nok klarering i fronten for å kunne kjøre opp.

Kunne kanskje prøvde å jekke opp en siden for å plassere rampen under dekket, og så gjøre det samme på andre siden, ellers funker det vel bare å jekke opp å plassere noen med litt høyde under dekkene også. Men når man gjerne skulle hatt av dekkene også blir det litt verre igjen.

Så lurer på om noen har noen lure metoder for å få bilen opp i luften når man har lav bil? Gjerne med sikkerhet i tankene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da viselig et jekkfeste rett under motoren på e46 som det står du har? Løft opp der, sett bilen på jekkfester og legg gjerne hjula under også.

Eventuelt kjøp andre oppkjøringsramper som er lengre eller ikke like bratte som de på biltema :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da viselig et jekkfeste rett under motoren på e46 som det står du har? Løft opp der, sett bilen på jekkfester og legg gjerne hjula under også.

Eventuelt kjøp andre oppkjøringsramper som er lengre eller ikke like bratte som de på biltema :)

Kommer ikke til med jekken der, jekken er for høy og/eller ikke lang nok. Er kanskje mulig å kjøre opp forhjulene på noen planker først for å så se om jekken passer under.

Andre oppkjøringsramper har jeg prøvd å lete etter, men kan ikke si jeg har funnet noen. Så legg gjerne med en link hvis du vet om noen i andre dimensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om det er helt ideelt å prøve med den medfølgende jekken under der, jeg hadde iallfall brukt noe litt mer robust ;)

Gg

Er ikke snakk om den medfølgende jekken, har en ganske så tung to tonns jekk her, men den er litt i største laget for fronten som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller legg noen planker foran rampene for å komme deg opp på rampene.

Det må jeg ha på mine ramper. Har laget 2 stk 4" plank og 2 stk 4" plank oppå hverandre for å komme opp på rampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau blir vel til å bruke noen planker, takker for tipsene. Skulle du ha noen lure teknikker på lur for å løfte opp fronten på lave biler, eller eventuelt vet om noen som selger ramper tiltenkt lave biler, legg gjerne ved en link =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor senke bilen til det ubruklige? er kult med senking men alt med måte. planker er veldig ustabilt når det begynner og bli litt høyde på det. hadde gjort som han ene lengre oppi tråden sa. kjøp noe som gjør du kommer deg oppå oppkjøringrampen fra tema. 2x8 burde holde bilens vekt fremme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor senke bilen til det ubruklige? er kult med senking men alt med måte. planker er veldig ustabilt når det begynner og bli litt høyde på det. hadde gjort som han ene lengre oppi tråden sa. kjøp noe som gjør du kommer deg oppå oppkjøringrampen fra tema. 2x8 burde holde bilens vekt fremme. 

Vil ikke kalle dette noe ubrukelig senking akkurat, men dessverre ikke høy nok i fronten til at jekken min passer inn under der.

Edit: @Sondre92, takk for linken var noen par interessante ramper der =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...