Werner Skrevet Juni 30, 2014 Share Skrevet Juni 30, 2014 Hei! Veit dette evnet er tatt opp en god del ganger, men finner ikke ut av feilen og begynner å bli gal av å ikke finne ut av det.iCarsoft diagnoseverktøy mitt sier sensor framme venstre er gåen og denne er forsøkt byttet uten hell.Men like vell viser iCarsoft verktøyet at den har kontakt med alle sensorene under live view. (kan legge ved bilde av det i morgen) På live lesing står det kun "not" på ABS motoren. Om jeg må bytte denne abs pumpa 0265217000 Borch, må den da kodes? evt. er den vanskelig å kode?Litt info om symptomer:- Ved start av kjøring slår ABS'en inn bare ved å trykke lett på bremsepedalen.- Over 30 km/t slår feillampene seg på og ABS og ASC slår seg av.- ABS og ASC lyste konstant inntil nylig, deretter ble framme venstre sensor byttet. Da gikk det over til at bilen starter uten feillamper, men så fort jeg begynner å kjøre kommer disse på igjen. I tillegg må jeg gire manuelt med triptronic'en for ellers går den sinnssykt langt på turtallet.Tegn på at abs sensorer fungerer:- Speedometer funker fint- Cruise Control funker fint- Odometer funker fint Leser mange steder at det kan være modulen under hanskerommet som er gåen/trenger rekoding. Noe man lett kan kode selv?Tar gjerne i mot nyttige forum/tråder som tar opp dette evnet.På forhånd takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slimdiaz Skrevet Juni 30, 2014 Share Skrevet Juni 30, 2014 Kan være asc wire er røket eller at bremselys bryteren kødder seg, var det på min ble fin etter at jeg skiftet de to og slettet feilkoder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Skrevet Juni 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2014 Legger ved noen Live stream bilder av diag. verktøy hvis det hjelper til å løse problemet. Pluss code reading.Byttet forresten kam sensoren, men feilen er der fortsatt. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 1, 2014 Share Skrevet Juli 1, 2014 Dette har vært diskutert kanskje 76 ganger her inne. Og felles for nesten alle tilfeller er at feilen som oftest er uoriginale sensorer eller abs hjerne. Det har å vært flere defekte sensorer hos noen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Therese Skrevet Juli 1, 2014 Share Skrevet Juli 1, 2014 Er det en 99 modell du har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Skrevet Juli 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2014 97 produsert 05.12.96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Therese Skrevet Juli 1, 2014 Share Skrevet Juli 1, 2014 Oki. 99 modellen har en svakhet i ABS modulen, den tåler visstnok ikke varmen fra eksosmanifoilden. Jeg var borti en slik der modulen var gåen. Speedometeret datt sporadisk ut, gearkassen gikk i nødmodus, ryggelysa forsvant etc. Men diagnosen sa ingenting om at ABS modulen var gåen, men fikk varierende feil med alt det andre som datt ut. ABS modulen er den svarte halvdelen på bilde nr.2, og består av en haug med solenoidventiler. Kjapt å bytte den men den må kodes til bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Therese Skrevet Juli 1, 2014 Share Skrevet Juli 1, 2014 http://www.youtube.com/watch?v=vx8FwUCkHys Men du må jo selvsagt være sikker på at det er denne som er gåen før du koster på den en ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Skrevet Juli 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2014 Har tenkt tanken, men pga feilsymptomene heller det mot noe feil med abs ringen. Selvom den så fin ut da jeg bytta sensor framme venstre. Peiling på hvilke pinner man måler på modulen får å sjekke forbindelsen til sensorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Therese Skrevet Juli 1, 2014 Share Skrevet Juli 1, 2014 MYE info om problemer rundt ABS/ASC her: http://www.bimmerfest.com/forums/showpost.php?p=4205801 Linkene nedover på siden er også svært nyttige, alle eventualiteter er tatt med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Skrevet Juli 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2014 Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Skrevet Juli 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2014 Litt flaut å si det, men fant feilen i dag. Sensoren ble byttet for et år siden på verksted og ble ikke i orden. Så da får man ta saken i egne hender. I og med at sensoren ble byttet framme venstre gikk jeg ut i fra at feilen ikke lå der. Men joda! ABS ringen var ikke tilstrekkelig renset så det slo ut på signalet. Enkel feil og lett å overse Glad alt er i orden nå i hvert fall. Feires med Burger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå