Otis Skrevet Juli 2, 2014 Share Skrevet Juli 2, 2014 Skrev aldri at det ikke funket Skulle nok hatt en linjeskift etter min kommentar. Da jeg mente at kommentaren din var rar, pga at det "føles" billig ut med Biltema batteri. Jeg vet jo at det vil funke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Juli 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2014 Er greit nok at noe kan være billig så lenge bilen føles dyr Noe av sjarmen med E65 det, siden de har hatt et enormt verdifall så oss normale mennesker kan ratte rundt på en statsministerflåte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juli 2, 2014 Share Skrevet Juli 2, 2014 Så folk har gode erfaringer med Biltemabatterier? Jeg har alltid vegret meg for disse da mange BMWer er særs sensitive på den fronten. E38en min går ihvertfall helt av skaftet om det er noe kluss med spenningen. Er det imidlertid at en E65 kan kjøre rundt med batterier derfra, må jo det i seg selv være et kvalitetsstempel. Du får holde tråden oppdatert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Juli 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2014 Har brukt batterier fra Biltema før og de har fungert greit nok de, inntil jeg ødela de (selvforskyldt). Dette var sølv/kalsium-batterier som sto i biler som ikke ble brukt. På vinteren og batteriet var utladet så frøs de. Det ene sprakk og det andre døde fullstendig. Før dette skjedde så var de helt supre Jeg skal si fra hvordan det går med min E65, men så klart; jeg tviler på at det blir noen problemer i nær fremtid. Har nå kjørt ca. 15 mil siden jeg byttet i går i går kveld og har ikke fått noen feilmeldinger ennå. Jeg kjører med voltmeteret i instrumentene aktivert, men har en følelse av at det ikke er så nøyaktig eller at det blir påvirket av noe annet - det stemmer dårlig med hva et skikkelig (kalibrert) multimeter måler direkte på batteriet. Får kanskje sette opp en skikkelig logging på det så jeg kan se på grafer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Juli 3, 2014 Share Skrevet Juli 3, 2014 Har du kodet/registrert batteribyttet i bilen? http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=644567 Har sett litt angående dette. Blant annet You must register the battery to the car – meaning you have to reset the charging algorithms of the car so it is set for a 'new' battery vs your old one. If you don't, the car won't charge it properly and the battery will fail prematurely, perhaps within a year. I believe this is critical, but do what you want – its your money. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfun Skrevet Juli 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2014 Ja selvfølgelig har jeg registrert det Skrev det lengre opp. Dette var forøvrig første gang det var registrert batteribytte på bilen - enda et velkjent verksted hadde byttet batteri en gang tidligere på den (det gamle batteriet hadde en en stemplet merkelapp fra verkstedet). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Juli 3, 2014 Share Skrevet Juli 3, 2014 Ah. Det fikk jeg ikke med meg Skummet nok litt for fort gjennom. Men da står det her, i tilfelle noen søker på batteri til E65 i fremtiden uten å vite om at det må registreres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå