Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo;)

Var hos BT i går og de nektet å godkjenne felgene mine.

Har papirer fra bmw at bilen kan ha:

235/40-18 foran / et20 18x8

265/35-18 bak/ et 24 18x9

Felgene mine er:

235/40-18 foran / et 18 18x8,5

265/35-18 bak / et 24 18x9,5

Noen som har noen forslag her hva jeg må gjøre?

Eller noen som har tuv papirer på den felgdomensjonen ? ;)

Skrevet

Hva slags papirer har du fått fra BMW? BMW gir normalt sett ikke ut noen papirer eller andre bekreftelser på at diverse felgstørrelser er godkjent til den spesifikke bilen. Utifra brukernavnet ditt antar jeg at du har en E39 touring, og denne ble ikke levert med forskjellige bredder foran og bak fra fabrikk.

Skrevet

Har en sedan også ;) den jeg prøver å få godkjent. Har et papirer under skrevet og stemplet fra bavaria, som viser til alle felg/ dekk dimensjoner som E39 er godkjent med fra fabrikk. ;)

Skrevet

Har du tuv papir på felgene da?

Er jo ikke så rart at dem ikke vil godkjenne når ET og felgbredde ikke stemmer med papirene.

Skrevet

Fins ikke tuv på felgene som jeg har hørt.

En jeg snakka med hos BT i forkant av kontroll og mente det så lenge jeg hadde papirer på at bilen kan ha forskjellig dimensjon framme og bak fra fabrikk så skulle det ikke være noe problem.

Men så lett var det ikke

Skrevet

Viste du han papiret, og oppga dimmensjoner og ET osv som du har da? Med tanke på at det var forskjell?

Vet ikke om det er mulig og godkjenne uten tuv papirer, men det er mulig det kun gjelder biler som ikke har forskjellig dim

fra fabrikk. :)

Men papiret ditt gjelder tydeligvis noen andre felger, og da blir det vel ikke så lett for dem og godkjenne uansett vil jeg tro..

Skrevet

Viste det til han ;) han ringte en i BT i Bergen også. Som han så til meg er at han var sikker på at det var greit , men han måtte ha en tuv papirer før han kunne skrive inn i vognkorter. Vanskelig land vi lever i. Hehe

Skrevet

Jo, sant nok, men sinnsykt vanskelig det skal være uansett ;) sikkert 90% av de som jobber hos BT har bakgrunn fra Coop price eller Vinmonopolet XD litt feil at slike folk kan dømme om det er lov eller ikke

Skrevet

Jeg fikk tak i Tuv til mine Rondell D58 via Google.

Etter mye om og men (måtte få Tuv oversatt til Norsk) fikk jeg disse godkjent i vognkort med 235/40-18 foran og 255/35-18 bak. 8x18 og 10x18.

Hvor lett det er å få felger godkjente varierer dessverre fra en trafikkstasjon til en annen.

Sent from my wife using Telepathy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...