Fekzen Skrevet Juli 5, 2014 Share Skrevet Juli 5, 2014 Hallå hallå, Lägger upp dynopapper på en kund som bänkat 444 Hk & 521 Nm @ 1,35 bar i dyno. M50B25 med mitt Turbochip. http://www.fekzen.se/Dyno_M50B25_630cc_E85_135bar_140629.pdf Setup: M50B25. Cooperring packning, ARP bultar i toppen, T3/T4 Turbo(kina) med PPF Grenrör. Laddtryck 1,35 bar. Dyser: 630 cc Siemens DekaBränsle: E85 Etanol. Turbochip programmerat av www.fekzen.se Mvh//A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Juli 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2014 Film från dyno körningen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 Så heftig ut ja, noen film når den kjører på vei/bane? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Juli 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2014 Jag har tyvärr inga fler filmer ännu, men ska lägga ut nya om kunden filmar in något mer Med vänlig hälsningA.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Hallå hallå, Lägger upp dynopapper på en kund som bänkat 444 Hk & 521 Nm @ 1,35 bar i dyno. M50B25 med mitt Turbochip. http://www.fekzen.se/Dyno_M50B25_630cc_E85_135bar_140629.pdf Setup: M50B25. Cooperring packning, ARP bultar i toppen, T3/T4 Turbo(kina) med PPF Grenrör. Laddtryck 1,35 bar. Dyser: 630 cc Siemens Deka Bränsle: E85 Etanol. Turbochip programmerat av www.fekzen.se Mvh// A.Fekzen Dette ser jo veldig bra ut. Du kjører med original motor ecu?, bruker du fortsatt MAF, eller har du gjort endringer slik at den regulerer på MAP. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Juli 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2014 Hallå FritzP, Det är original ECU yes, enbart omprogrammerad mjukvara och vi kör med original MAF också men jag har modifierat signalen i programmet så att den ska bete sig bättre med överladdningen. Dvs mer luftmassa än normalt vid dellast osv. Man kan också byta ut MAF mot en MAP-sensor så länge man skickar "vettiga" voltvärden som går att tolka i ECU. Det fungerar fint med MAF men finns såklart fördel med MAP-sensorn eftersom du då har en lastsingal som är direkt beroende av laddtrycket istället för luftflödet, mer likt datasprut. Men körmässigt funkar det funt med MAF. Det är om du tex står stilla och tom-varvar som den kan gå lite fett , men det gör man ju inte normalt Med vänlig hälsning//A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå