Gå til innhold

SMG Problemer!

-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

Men husk å stå et sted der du kan fikse bilen om du kjører clutch adaptation.. Som sagt, feiler den så klarer du ikke å kjøre med den. :)

Går den fint, så må den også stå helt horisontalt da den skal lære seg gripepunkter osv. Men du kan fint stå inne i garasjen, for den skal ikke kjøre noe sted.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) greit å vite at den ikke begynner å kjøre! Jeg tar den clutch adaptation (hvis jeg får inpa til) når bilen er på løftebukken tenker jeg. Skal uansett prøve å bytte girposisjonssensor! Men hadde vørt greit å fått inpa til, skal ærlig innrømme det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått gjort noe denne helgen.

Har vært på fjellet siden Fredag, men takker for hjelp sålangt :)

Har ikke sjekket gasspedalsensor, fin guide du har der. Håper den kan hjelpe meg!

Første tanke ang ordet gasspedalsensor er at det gjør vel ikke mening at jeg kun har problem med gir 2-4-6 hvis den er årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket gasspedalsensor, fin guide du har der. Håper den kan hjelpe meg!

Første tanke ang ordet gasspedalsensor er at det gjør vel ikke mening at jeg kun har problem med gir 2-4-6 hvis den er årsaken?

Nei, jeg mener du har problemer med enten linken eller gps..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tanke ang ordet gasspedalsensor er at det gjør vel ikke mening at jeg kun har problem med gir 2-4-6 hvis den er årsaken?

Du har et meget godt poeng der ja. Er nok ikke gassp.sensor da. Fikk ikke med meg den vesentlige detaljen. Nei jeg er ikke noe spesielt god på SMGII, annet enn at den mekaniske delen av kassen er identisk som 6 trinns manuelle. Så har du konverter og en hel haug med elektronikk. Håper manualen kan gi deg noen pekepinn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope.. Men da er jeg hvertfall litt nærmere og kan utelukke den feilen. (BMW i Skien mente dette måtte være problemet mitt, så da har jeg spart de tusenlappene på og gjøre det selv uten at problemet er løst)

Var egentlig litt glad at det ikke hjalp, for hadde det vært luft i systemet så hadde det også tydet på at jeg hadde hatt en eller annen form for lekkasje i actuatoren som betyr at problemet hadde sikkert kommet igjen ved senere anledning. Actuatoren er i tillegg dyr!

Skal kjøre full adaptation i morgen, og så får vi se.

Gjør det i garasjen min, siden løftebukken er opptatt. Får bare håpe den ikke låser seg så jeg må ligge under bilen og skru...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...