-Roger- Skrevet September 8, 2014 Forfatter Share Skrevet September 8, 2014 Nå er jeg glad Problemet med girskift er helt borte Jeg kan "banke" den i gir i S6 på 8000rpm uten problem MEN, lurer fremdeles på noe.. Jeg gjorde følgende, først luftet jeg actuator, så luftet jeg clutch. Deretter kjørte jeg complete adaption. Så stopper den her: Prøvde å bremse, gasse, skifte gir osv uten at det skjer noe mer i inpa. Avbrøt prosedyren. Noen som vet hva jeg gjør feil? Så var det ut og teste! Den girer veldig mye penere og bedre som Marius nevnte tidligere problemet med girskift er som nevnt helt borte, men noe den har begynt med nå som den ikke gjorde før, er at den slurer liiitegranne clutch. ikke ved vanlig gasspådrag men ved girskift under akselerasjon. kanskje 1 sekund e,l.... Snakket med en bmw mekaniker som sa at jeg måtte kjøre en "clutch teach-in procedure". Så var problemet sikkert vekke. Tror ikke jeg kan gjøre det i Inpa, noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusRoren Skrevet September 8, 2014 Share Skrevet September 8, 2014 Clucth teach er en del av prosedyra.. Eller er den prosedyra han snakker om.. Når du skal stå på,bremsen er det for at den skal teste gripepunktet.. Så mulig det er derfor den slurer litt..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusRoren Skrevet September 8, 2014 Share Skrevet September 8, 2014 Og når du har den igang, så bytter du også olje på kassa om du allerede ikke har gjort det.. (Men da må du huske å ta ut påfyllspluggen først.. kjedelig om du ikke klarer å få den ut og har tappet kassa for olje..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 8, 2014 Forfatter Share Skrevet September 8, 2014 Oljen er nettopp byttet, både på diff motor og kasse! Men du mener at jeg skal stå på bremsen når skjermen er slik som vist på bildet? Har prøvd det, men det skjedde ikke noe :/ kanskje ikke prøvd lenge nok? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusRoren Skrevet September 8, 2014 Share Skrevet September 8, 2014 Jeg mener jeg holdt den inne helt til den sa noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 8, 2014 Forfatter Share Skrevet September 8, 2014 Ok! skal prøve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 8, 2014 Forfatter Share Skrevet September 8, 2014 Måtte bare ta den i fri med bremsen inne. Så måtte bilen startes, før den gjorde seg ferdig. Dette funket helt topp Nå slurer den ikke lengre heller! Ikke bare fungerer det, men den girer så mye bedre og mykere enn den gjorde før. Er jo som å kjøre en helt annen bil SMG ble i dag enda mer awesome Sent from my iPad using Tapatalk HD quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusRoren Skrevet September 8, 2014 Share Skrevet September 8, 2014 -Roger- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå