Victorboye Skrevet Juli 9, 2014 Share Skrevet Juli 9, 2014 Heisann jeg kjøpte meg en e39 for ca 2 måneder siden. jeg har kjørt den littegrann (har ikke lappen) og har finni ut at den spinner bare på et hjul. er det noe jeg kan gjøre for at den kan spinne på begge? eller må jeg bare leve med det ? takk for alle svar ! MVH Victor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dybvii Skrevet Juli 9, 2014 Share Skrevet Juli 9, 2014 Vell, du kan jo sveise diffen.. Eller kjøpe deg en diff med sperre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Juli 9, 2014 Share Skrevet Juli 9, 2014 sveising er jo enketl, i forhold til å åpne diffen for så å bytte det innvendige hust men noe til 15 lapper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Victorboye Skrevet Juli 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2014 ossen blir bilen å kjøre hvis jeg sveiser diffen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 tja åssen den blir i forhold til nå er jo an smaksak, jeg har pendla i sikkert 3 år kun med biler med sveisa diff, man blir fort vant til det, og det er morro hvis man bare skal burne og ikke minst masse morro på vintern, men den vil jo bryte mye i sving(spesielt rundkjøringer kan du kansje merke dette) og det dreper foringer i bakaksel rimelig fort,hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 Jepp, og unødvendig slitasje på dekk. Har kjørt med sveisa diff i en måned. Ikke gøy i det hele tatt. -Erik- og stig. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 11, 2014 Share Skrevet Juli 11, 2014 Jepp, og unødvendig slitasje på dekk. Har kjørt med sveisa diff i en måned. Ikke gøy i det hele tatt. det spørs jo hva du skal bruke bilen til da som en rein herjebil/leke/sladde så er sveisa diff helt gull, det er billig og holdbart og man veit hvor man har bilen hvis man skal clutche ut børsa på vintern på en bruksbil er det jo ikke veldig og anbefale, spørs jo litt hvor mye du kjører å da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fauk001 Skrevet August 14, 2014 Share Skrevet August 14, 2014 Hallo noen som har sveist ein 523i diff før å i så tilfelle ha som skal sveises inni der...?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet August 14, 2014 Share Skrevet August 14, 2014 Her ser du ganske tydelig hva som skal sveises: https://www.google.no/search?q=welded+diff&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=1NPsU5rfD8TMyAOPjYKIDw&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1920&bih=890 Og hvordan det ikke skal gjøres: https://www.google.no/search?q=welded+diff&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=1NPsU5rfD8TMyAOPjYKIDw&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1920&bih=890#q=welded+diff+fail&tbm=isch&imgdii=_ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardb17 Skrevet August 15, 2014 Share Skrevet August 15, 2014 Bare å spinne litt mer på den åpne diffen så begynner den å sperre bedre Sent fra min C6603 via Tapatalk Kristiansan'årn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet August 15, 2014 Share Skrevet August 15, 2014 vent på vinteren og snø så spinner den på begge eller bytt til de dårligste og smaleste dekka du kan finne. alternativet er å få montert en diff brems for ja, 15-25000 tusen. eller sveise og få en bil som kun er brukanes til drifting og spinning en komplett m5 bakstilling er vel også et alternativ da denne har diff brems. Vegardb17: ja, eller fylle diffen med sagflis. om det er viktig å bruke minst mulig penger med minst mulig kunnskap og vil få til dette ville jeg kjøpt en eldre 5-serie med dette montert fra fabrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå