Gå til innhold

Marius sin E46 M3


Anbefalte innlegg

Da har jeg og frua vært en tur i Sveits. Tok noen bilder som jeg tenkte jeg kunne legge ut her.

Har ikke gjort så mye med den siden jeg kjøpte den i begynnelsen av året.

Den er senket med supersport black evo coilovers over CCW classic felger jeg egentlig kjøpte til en non-M3. Derfor de ikke sitter helt riktig bak, men skal prøve å få breddet hjula bak en tomme senere. Leppe foran,  csl diffuser og koffertlokk ligger og venter på lakk.

Litt bilder fra turen.

(Kommer flere snart :) )

 

post-75727-0-83178600-1416648424_thumb.j
post-75727-0-07483700-1416648237_thumb.j
post-75727-0-00403100-1416648633_thumb.j
post-75727-0-32703800-1416669009_thumb.j
post-75727-0-71166000-1416669341_thumb.j
post-75727-0-50452500-1416669041_thumb.j
post-75727-0-62358300-1405094459_thumb.j
post-75727-0-67540800-1405094547_thumb.j
post-75727-0-04472800-1405094408_thumb.j
post-75727-0-14842400-1405096960_thumb.j
post-75727-0-82368700-1409513945_thumb.j
post-75727-0-10546200-1409513981_thumb.j
post-75727-0-42403800-1409514029_thumb.j
post-75727-0-98530800-1409514093_thumb.j
Endret av ///MariusR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk! :) nja.. Jeg har en klunkelyd som jeg fikk etter bytte. Jeg skal prøve å bytte fjerbenslager som siste utvei. synes det er greit på veien, men blir nok for simpelt for banekjøring. Det stod på sidene da jeg kjøpte at det var en ny og forbedret versjon med flere justeringsmuligher osv.. Eneste justeringsmulighetene var høyde. Så var veldig skuffet da jeg åpnet og i tillegg fant ut at det var beregnet for de orginale øvre fjærskålene... Jeg ville brukt pengene på noe annet om du skal kjøre på bane.. :( Jeg skal prøve å skaffe meg stivere stabilisatorstag etterhvert og håper dette hjelper litt.. :) jeg har også byttet til powerflex litt her og der som også har hjulpet en del! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) nja.. Jeg har en klunkelyd som jeg fikk etter bytte. Jeg skal prøve å bytte fjerbenslager som siste utvei. synes det er greit på veien, men blir nok for simpelt for banekjøring. Det stod på sidene da jeg kjøpte at det var en ny og forbedret versjon med flere justeringsmuligher osv.. Eneste justeringsmulighetene var høyde. Så var veldig skuffet da jeg åpnet og i tillegg fant ut at det var beregnet for de orginale øvre fjærskålene... Jeg ville brukt pengene på noe annet om du skal kjøre på bane.. :( Jeg skal prøve å skaffe meg stivere stabilisatorstag etterhvert og håper dette hjelper litt.. :) jeg har også byttet til powerflex litt her og der som også har hjulpet en del! :)

 

Takk for bra svar :)

Jeg skal kjøre på bane og hadde mistanke om at jeg kom til å angre om jeg bestilte Supersport.

Finner ikke så veldig mye av coiloverkit til E46 M3 rundt om, bortsett fra Ebay da.. Men der er det så mye forskjellig ukjente merker at jeg har ikke snøring hva som er bra og ikke.

Foreløpig har jeg plan om Bilstein PSS10. Må bare spare litt først, hehe

Ser også at mange kjører KW V3, men det står på senk.no sine sider at dette kitet i utgangspunktet ikke er TUV godkjent :/

 

Forresten har du prøvd å bytte til noen andre "stablink"? Det er ofte der klunkelydene kommer fra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd dette på bane, men i forhold til kw og andre jeg har vært borti, virker dette som et kompromiss som heller mer mot gate. Det fulgte med nye slike stag i pakken, da de må være kortere.. :) alt virker tight i forstillingen, men det er et klunk bare jeg presser demper uten fjærer opp og ned over et lite område, så mener dette har noe med demperne å gjøre. Men skal gi nye topp-lager en sjanse. Dette er noe av det jeg hadde lyst til å bli kvitt, så måtte jeg bruke samme driten.. Jeg tror det bilsteinsettet er noe i samme gaten...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stagene som følger med er ofte noe dritt.

Jeg har FK Coilovers på bruksbilen, og der ble det også mye klunkelyder i starten. Byttet det så ut med justerbare fra GSPerformance og det ble mye bedre. (Fremdeles litt klunkelyd, men mye bedre enn før)

 

Hva mener du med at bilstein er i "samme gaten"? Mye lik kvalitet og komfort som Supersport? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott M3 du har der, ta godt vare på den :)

Supersport egner seg ikke for banekjøring, men er ett meget bra sett for kun gatebruk.

PSS10 er kanonbra på bane, det er også justerbart i hardhet, noe som kan hjelpe deg å sette bilen opp slik du vil ha den.

Forøvrig synes jeg originalunderstell fungerer overaskende bra på bane! Har kun H&R senkefjærer på min og den er stiv nok på bane samt at den ikke er for ukomfortabel på vei (PSS10 er IKKE noe særlig behagelig å kjøre med til daglig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har originale fjører og dempere i dag.

Synes bilen nesten står på stylter.. :/ Kunne lagt ut bilde, men skal ikke "stjele" tråden til en annen.. hehe 

 

Når det kommer til banekjøring, synes jeg den er alt for myk med originalt oppsett. Veldig myk i forhold til E30'n jeg hadde, men der var det stive coilover, polyforinger, ireland engineering stabstag osv..

Har også vært inne på tanken om å kjøpe H&R senkefjører, noe jeg tror definitivt jeg hadde vært kjempefornøyd med til daglig kjøring.

Men tror nok det blir coiloverkit, og godt mulig det blir Bilstein.. Om man stiller det på mykeste kan det vel ikke være sååå ille? Bilstein Sprint dempere og fjører er herlig og kjøre med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har originale fjører og dempere i dag.

Synes bilen nesten står på stylter.. :/ Kunne lagt ut bilde, men skal ikke "stjele" tråden til en annen.. hehe 

 

Når det kommer til banekjøring, synes jeg den er alt for myk med originalt oppsett. Veldig myk i forhold til E30'n jeg hadde, men der var det stive coilover, polyforinger, ireland engineering stabstag osv..

Har også vært inne på tanken om å kjøpe H&R senkefjører, noe jeg tror definitivt jeg hadde vært kjempefornøyd med til daglig kjøring.

Men tror nok det blir coiloverkit, og godt mulig det blir Bilstein.. Om man stiller det på mykeste kan det vel ikke være sååå ille? Bilstein Sprint dempere og fjører er herlig og kjøre med..

Har du egen tråd på din? Se i min tråd, så ser du/dere høyden med H&R http://bimmers.no/topic/752626-min-e46-m3-nye-bilder-2014-sesongen-s8/

Kan evnt og være at demperne dine er slitne? Min er ihvertfall veldig mye bedre enn min tidligere E39 med supersport black evo og div polyforinger (nå er jo det en helt annen bil da).

Det er rimelig stivt selv på myk innstilling altså.. :P

 

Til trådstarter: Hvilken CSL luke gikk du for? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du egen tråd på din? Se i min tråd, så ser du/dere høyden med H&R http://bimmers.no/topic/752626-min-e46-m3-nye-bilder-2014-sesongen-s8/

Kan evnt og være at demperne dine er slitne? Min er ihvertfall veldig mye bedre enn min tidligere E39 med supersport black evo og div polyforinger (nå er jo det en helt annen bil da).

Det er rimelig stivt selv på myk innstilling altså.. :P

Til trådstarter: Hvilken CSL luke gikk du for? :)

Jeg kjøpte den fra gs i glassfiber. Skulle egentlig også ha denne på en vanlig coupe.. Men jeg bruker det på denne istedet. Passformen var ikke veldig bra. Er nok verdt å kjøpe oem csl om lommeboka er feit nok.. :) jeg kjøpte glassfiberen da jeg allikevel skal ha det i samme farge som bilen og vekforskjellen er miniminimal.. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den fra gs i glassfiber. Skulle egentlig også ha denne på en vanlig coupe.. Men jeg bruker det på denne istedet. Passformen var ikke veldig bra. Er nok verdt å kjøpe oem csl om lommeboka er feit nok.. :) jeg kjøpte glassfiberen da jeg allikevel skal ha det i samme farge som bilen og vekforskjellen er miniminimal.. :)

Okei, ja passformen blir bra om den tilpasses :)

Jeg gikk for oem for å slippe den lista med bryter og skiltlys, men så jobber jeg hos bmw så får litt bedre priser :P

Oem luka er i ett plastlignende materiale, veier ikke noe særlig den heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er veldig fin! :) Jeg lurer på om facelift lista passer på dette lokket? Synes jo fasongen på glassfiberlokket er fint. Den har en litt større "leppe" bak enn oem. Tilpassingen som er dårlig er plassen rundt låsemekanismen og at dette antakelig er en rein kopi av et orginal koffert påklistret den store csl-replika leppa og den har ikke vært montert "symmetrisk". Nedre kant hadde også en "bulk" som gjorde at jeg måtte ta ganske mye for å rette den av.

 

Skulle forresten hatt noen til å lakke denne og en diffuser i bilens farge.. :) Jeg kan lakke selv, men er så mye greier å kle inn garasjen for kun dette.

 

Fikk jeg koblet opp LED angel eyes også i går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...