Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nå ett par tastetrykk unna å bestille dette kittet, med 87 graders termostat.

men, hva gjør man med el tilkoplingen på org termostat hus?

hvor går/ kommer signalene til termostat hus fra?

vil man få feilmeldinger/ motor ikke gå som den skal om denne kabelen taes vekk?

Skrevet

har lest litt ang dette.      man vil ikke få noen feilmeldinger pga denne kontakten.   det er kun strøm som sendes ut hit. 

bruker man huset fra m62 termostaten (som må kuttes litt) så må man sveise igjen kontakten til denne pluggen.   

denne kontakten har også skyld i at mange ecu'er tar kvelden, da det kan oppstå lekasjer fra termostaten og ut i pluggen, og vannet vil følge kabelen til

hjernen : /    enkleste er nok å bestille termostat og termostathus fra m60 : ) 

alt vil virke som det skal,  tempviseren i instrumetet står rett opp fra 80 grader så den vil fortsatt stå rett opp : ) 

gi en tilbakemelding om du kjøper da,  lurer veldig på dette selv : )  får ett mye mindre bekymringsverdig kjøleanlegg av dette trur jeg. 

Skrevet

så bra :)

da skal eg bestille ett slikt sett, og kommer til å bruke m62 huset.

i beskrivelsen, så står det ikke noe om at noe må sveises igjen.

ja skal gi tilbakemelding når kjøpt og testet.

kan ta litt tid før testen kommer, da jeg venter svar fra SVV ang ombyggingen, og eg vil skru på denne motoren når den er plukket ut fra bil

edit:

ser koed har OE m60 hus, delenr 11531720173 til 187kr.

er dette da i alu?

isåfall blir vel ett slikt bestillt siden det ikke koster mye penger, og at jeg skal ha en stor pakke fra koed uansett

• 3 weeks later...
  • 2 months later...
Skrevet

har nå fått testkjørt dette kittet på min m62 non vanos motor.

var lett å lufte systemet, 5 min og ferdig.

ikke opplevd noe unormal endring på tempnålen, alt som før.

m60 termostat hus bruker jeg sammen med dette kittet.

får feilmelding på diagnose på el termostat, leste en plass om å sette inn en motstand, men finner ikke info om dette igjen,

alt i alt, gje gass og kjøp dette kittet :)

Skrevet

På min e34 med m60, så lufter den seg selv, har ikke funni lufteskrue noen plass og lest at m60'n drenerer ut det den har for mye av kjøleveske. Lakt merke til 2 "dammer" under bilen noen ganger men nå er det sluttet :)

Skrevet

Takkfor tilbakemelding, tuft:). Var m60 huset i metall forresten?

Da bestiller jeg dette også. At det kommer feilmelding på diagnosen gjør ikke

Noe for min del iallefall :) men en motstand skal gå ja, den originale termostaten har jo bare ett varmeelememt i seg

Så det er bare å måle den motstanden så har man det :)

Fordel at det er enkelt og lufte og da, m62 er noe drit til vanlig mtp at man må gjøre det før

Den blir varm osv...

Skrevet

jeg bestillte org fra koed og fikk plastikk.

ser det på bilder

20141107_235510_zps5b67f908.jpg

bare måle den orginale? vil ikke motstanden endre seg alt etter hva temp man har?

jeg kan hvertfall anbefale slikt kit :)

du vil ikke angre, eller... er TRANGT å montere termostat huset. jeg brukte 15-20 min, og da gjorde jeg det når motor stod på pall :P

Skrevet

oki, skal høre om de har metall iallefall.  men plastikk varer vell endel år det og : ) 

er trangt nok der ja, men går gaske greit om man får av innsugsbelgen, reima og slangene. var av med vannpumpe da jeg kjøpte bilen for å sjekke : ) 

trur ikke motstanden vil endre så mye etter temperaturen,  dette er jo bare ett varmeelement.  ecu'en styrer dette med hjelp av tempsensor og pådrag slik jeg har forstått det.   gir man full gass så skal ecu gi strøm til varmeelementet slik at termostaten åpner til 90 grader eller noe,  slik at man ikke ligger oppunder 110 ved stor belastning. så skal den gå opp til 110 ved rolig kjøring pga bensinforbruk.   hvor mye man sparer er nå så...    har iallefall trua på at kjøleanlegget varer lengre med en kaldere termostat :) 

leste at mange kjører rundt med defekt termostat uten å vite det. 

Skrevet

plastikk varer nok den tiden du har bilen ;)

får finne frem termostaten og ohme da.

forbruk driter jeg i :P

så lenge kjølesystemet har det bedre, så er jeg fornøyd :)

kan tenke meg det er mangen som har deff termostat, dem er jo svindyre :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...