Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er ett bilde av eksosen som står på i dag, grenrør med 3" eksos ut til 4" potte. Ganske fet lyd, men helt feil look på bmw.

Postet bilde

Skrevet

Her er ett bilde av eksosen som står på i dag, grenrør med 3" eksos ut til 4" potte. Ganske fet lyd, men helt feil look på bmw.

yse9anas.jpg

Var litt feil look på bmw ja :P hadde det vært en supra så :)
Skrevet

Postet bilde

Da var delene jeg manglet til den nye eksosen ankommet, dermed blir det skrudag i dag :D

Skal prøve å følge opp sveigis' oppfordring om å ta flere bilder underveis :)

Skrevet

Postet bildePostet bilde

Her er det "nye" anlegget som skal på, original 325 eksos frem til catalysatoren og scorpion effektanlegg resten.

Jeg sliter dog litt med å forstå hvordan denne delen skal holdes fast på eksosen:

Postet bildePostet bilde

Skrevet

fd5a5e2269a600f790d1dca378d21918.jpg60e1cef8f0283a6dd1f2dd54e1260959.jpg

Her er det "nye" anlegget som skal på, original 325 eksos frem til catalysatoren og scorpion effektanlegg resten.

Jeg sliter dog litt med å forstå hvordan denne delen skal holdes fast på eksosen:

08d71103f5eca551b98dfac2e29f61f5.jpg348088b81b8b1f44ac3204488598c6da.jpg

Skal vell være en utvidet ende på eksosen der med festet, ikke lett å forklare men ser kanskje det litt på dette bilde: :)

326E9513-7794-4425-9EDB-A4F1F0C40611_zps

Skrevet

Yes!

Litt sein oppdatering her men, eksosbytte gikk som smurt, lyden ble helt avsindig mye bedre!

Jeg har en film av det gamle effektanlegget, skal få laget en av det nye også så dere kan høre forskjellen.

Så var det disse bildene da:

Det nye anlegget:

Postet bildePostet bilde

Det gamle (biltemasveis much?)

Postet bildePostet bildePostet bilde

Grenrørene var fra Technix, noen som har hørt om det?

Det kom tordenvær:

Postet bildePostet bildePostet bildePostet bilde

Nå er det EUkontroll til onsdag, så får vi se hva mer som må gjøres før jeg kan få vognkortet på den :)

Skrevet

Video av det gamle eksosanlegget:

Video av det nye kommer så snart jeg finner en ny kameramann, den forrige fikk sparken på bakgrunn av nesevise kommentarer :P

Skrevet

Så artig :) lakken var (eller er) fryktelig shabby på panseret og på bakluka etter at forrige eier hadde fiksa no rust og bare lakkert kjapt over med noe jeg tipper er biltemalakk.

men siden min plan er å lakkere bilen blå så har ikke dagens lakk så mye å si :)

og så var det litt mer enn "bare senkesettet som må vises før den blir godkjent" som det sto i annonsen. Jeg fant rapporten fra en eukontroll fra november i 2013, samt at jeg hadde den inne til eu i forrige uke for å se hva slags stand den er i, de har fikset mye, men det er fremdeles noen bremserør og slanger som må fikses, pluss at det må monteres blinklys i skjermen på siden. Så det er jo ikke allverdens. Har kjøpt blinklys av en kompis og så skal jeg bestille bremsedelene til onsdag når jeg får lønning.

Ja, også hadde noen sparkla igjen utsparringen til panseremblemet, og tydeligvis ombestemt seg og klistret på ett lite felgemblem. Det fiksa jeg i går :)

• 5 months later...
Skrevet

Jah! Her går det langsomt i svongene gitt! Det var en kar som rygga i meg på sensommeren i fjor, så prosjektet har blitt satt litt på vent i påvente av at saken skal bli avklart. Nå har endelig motpartens selskap tatt på seg ansvaret og bilen er inne og får rettet og lakkert skjermen forann samt byttet fjærbein.

Siden dist har jeg hatt bilen til etterkontroll, det som gjenstår nå er sideblinklys, ett feilmontert bremserør foran og ett rustent bremserør bak. Jeg har fått tak i m3style speil med blinklys i, og så snart jeg får bilen tilbake hiver jeg den opp på bukker så bytter jeg like greit alt av bremseslanger og bremserør rundt hele bilen når jeg først har den oppe.

Jeg har også bestemt meg for å lakkere bilen til sommeren når skattepengene kommer. Jeg ønsker meg en frisk og fin blåfarge og har kikket litt på de nye rs modellene til ford sin blåfarge. Hvis noen har forslag til spesifikke farger så er det bare morro med forslag, legges det ved bilder så er det jo ekstra kjekt :)

Tiden har også gått med på å hjelpe en kompis med samme prosjekt, han kjøpte seg en rød 320 cab med gåen toppakning. Der har vi bytta motor og den sviver som en klokke. Nautet klarte også å selge med nøklene til denne bilen når han solgte en annen bil, så vi har måttet ødelegge hele tenninga og montert bryter og startknapp i stedet [emoji14]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...