Gå til innhold

BMW 5 serie/X3 med nye motorer - Er de helt nye eller bare software?

bapmon
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig fått tilbud om en 520x DAT som nå selges med 190 HK. Motoren har 400nm. Norgesvennlige 163HK har også 400 nm. Prisforskjellen er "bare" 14.000,- Noen som har prøvd disse motorene?

Videre lurer jeg på om dette er nye motorer eller om det bare er softwareoppgraderinger av tidliger 520d ??

Har også fått til bud på en X3 med samme motor. Prisforskjellen er relativt liten så må det tas et valg om man skal ha høy eller lav bil.....

Men det er jo samme motorer, så spm er også relevant uansett om det blir X3 eller 5ér

Fint med en tilbakemelding fra noen som har testet disse......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt nye motorer ja, utviklet ifra bunn :) Endringene går i første omgang ut på bedre drivstoff økonomi, lavere utslipp og ikke minst bedre effekt som er tilgjengelig over ett brede turtalsregister enn tidligere. Har ikke ikke kjørt motorene selv men det jeg har hørt fra dem som har det gir posetiv tilbakemelding :)

Forskjellene mellom 190 hestern og 163 hester begynner å bli noen hester også så jeg tror jeg hadde lagt litt ekstra i og fått "full effekt". Flere mente de kunne kjenne forskjell på 163 hestern og 184 hestern så da har forskjellen i såfall ikke blitt noe mindre på denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...