Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen andre biler å sammenligne med fra nyere tid, så spør. 

Min 2007 520dat M-sport "nøler" noen ganger litt når den girer fra 2 ti 3. gir, virker som turtelleren trenger ørlitt tid på å stabilisere seg. Skjer ikke alltid, og ikke når jeg girer manuelt. Merkes kun ved å se på turtelleren, merkes egentlig ikke i bilen ellers. Girer kjapt mellom de andre girene, men synes den av og til er litt treg til å gir ned, ikke så flink til å finne "riktig gir kjapt" f.eks ved pådrag etter nedbremsinger. Ellers litt svake rykk ved oppgiring noen ganger. 

Er dette normalt, eller trenger kassa rett og slett flushing? :)

Skrevet

Min var vel lignende som din, og det var defekt girkasse.

Min var spesielt ille mellom 2 og 3. Og sluring på converter fra 1 til 2 var rykkete i tillegg.

Ellers er det vanskelig å si.

Skrevet

Såpass, det var jo ikke så imponerende. Rykking er vel et definisjonsspørsmål, men i noen situasjoner girer min hardere enn f.eks VW med DSG. Som regel girer den smooth.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Jau. Det er et vanskelig tema med hva som er feil eller korrekt. Det tok mye spekulering til før jeg tok den til BMW, da ble det konkludert med defekt girkasse.

Heldigivs ble det tatt på min forsikring, så det ble bare 4000,- for min del. 

Jeg hadde jo planlagt oljeskift i samme tidsrom som kassen ble skiftet, så da sparte jeg i tillegg :)

Men uansett så girer bilen veldig pent nå. Nå er den slik den skal være.

Skrevet

Drivverksforsikring da? Kanskje ikke så dumt, men det er vel begrensinger på kilometer og alder for å få det regner jeg med :) Skal uansett få flushet min kasse snart, så får vi se åssen det utvikler seg.

Skrevet

Drivverks forsikring ja. Min har begrensning på 8 år eller 200kkm.

Men en flush koster jo fort 8000,- men egenandelen min var bare 4000,- så da var det jo halve prisen av et oljeskift. Og jeg fikk jo med ny olje på kjøpet, så for min del, var det jo svært så fint.

• 1 month later...
Skrevet

Da har bilen vært hos ATS som har konkludert med at girkasse og converter er akkurat som den skal være. Mulig det bare er jeg som er veldig nøye...

Skrevet

Ja, det virker som BMW burde programmert kassene litt bedre i enkelte situasjoner. Min er ikke supersmooth hele tiden.

Nesten hver dag så girer den hardere fra 2-3 første gangen for dagen, men neste gang er alt ok.

Så jeg tror at jeg er for nøye.

Min bil ble samtidig oppdatert til siste versjon for sikkerhetsskyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...