Gå til innhold

Camber E60 framgangsmåte:) tips?


Coretrax
 Share

Anbefalte innlegg

Da må du belage deg på å bytte ett par sett dekk i året.. :P

Tror heller jeg ville ha valsa eller kjøpt noe felger som passer..

Blir å bestille en lavere profil på dekkene, har 285/30/20 bak men skal ha 285/25/20 ;) så blir Hankook Ventus S1 evo bak og enten nankang eller noe anna billig foran :)

men litt å bytte felger blir ikke aktuelt :D liker de jeg har jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men hvorfor i H***** skal du kjøre dyre bakdekk og drit forran? bare sånn for å sørge for understyrt og sporete bil?

Ville ikke rørt camberen bak uten 4. hjulskontroll, da du må sette spissinga etter justert camber, ellers sliter du FORT bakdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var da fælt av mas :) hankook hadde dekk til fram for 2.1k per stk,og 2,4k stk bak  så da blir det det i stedet da.. 

skal jeg ha 4 hjulkontroll så må sikkert jeg sette på org fjærene rundt bilen på igjen for at den skal stemme riktig ettersom den ikke blir heelt mtp at jeg tok kontrollen før senking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ta 4 hjuls kontroll med de fjærene du kjører på, og aller helst med den belastningen bilen går mest med (f.eks om du normalt sett har noe tung i bilen som e basskasse etc.)

Du skal justere hjulstillinga for å få vinklene dine bra i den kjørehøyden etc som bilen skal gå i. Er ikke noe vits å ta 4 hjulskontroll for å så edre hjulstillinga etterpå, justeringa er det siste som skal gjøres.
Bare sørg for at du ikke har slakk og sånn. da blir det fort feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

attachicon.gif262.pngattachicon.gif262.png

jo det er justering på camberen bak. Anbefaler selvfølglig ikke å røre den uten å ha 4hjulskontroll. 

Bolt nr. 15 er eksentrisk å vil endre camberen. 

 

Bolt nr 15 er spissingsjustering, camber justeres på bolt nr 11. Og justeres det camber på skjønn, blir spissinga garantert feil med lynrask dekkslitasje som resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal også nevnes at om man endrer profil på dekk uten å endre bredde, vil rulleomkretsen endret og en kan få problemer med evt. stabilitetsprogram da bak/framhjul ruller med forskjellig hastighet. heads up

 

vanligvis kan man be verkstedet som tar hjulstill om spesifikasjoner, som feks en grad og to ekstra negativ camber bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolt nr 15 er spissingsjustering, camber justeres på bolt nr 11. Og justeres det camber på skjønn, blir spissinga garantert feil med lynrask dekkslitasje som resultat.

 

Du har selvfølgelig helt rett i dette, beklager feilforklaring..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lurer på camber og coilover

 

Vurderer coiloverkit, har uansett en gåen demper og lurer på om den er litt senka foran, men ikke bak. Vil ha et komfortabelt et og minst mulig senk. Vurderte kw street komfort da jeg har hatt kw før og var et til salgs, men rakk ikke kjøpe det. Så ser ut til å bli black evolution, de senker 2 cm som original msport og skal være ganske komfortable.

 

Foran var camber såvidt litt utafor allerede etter at jeg sjekket firehjulskontroll fra forrige eier. Var felgene som var feil og fikk nye hjul på og nå var camber litt utafor (-) foran. Fikk kontrollen gratis da jeg mente de burde ha oppdaget at forrige hjul var på trynet, noe man omtrent kunne se. Uansett skal jeg jo ha ny kontroll etter montering av coilover, men det jeg lurer på da er om man kan justere camber foran. Regner med at den blir mer negativ av senking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...