Coretrax Skrevet Juli 18, 2014 Share Skrevet Juli 18, 2014 Hei tenker på å stille Camber på e60n min ettersom det er dårlig klaring til hjulbue bak noen som har gjort dette som vet hvordan man stiller dette? alle tips og triks tas imot med stor glede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Juli 20, 2014 Share Skrevet Juli 20, 2014 Er det ikke eksenterjustering på bakstillinga på de org? Husker ikke helt nøyaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Juli 20, 2014 Share Skrevet Juli 20, 2014 jo det er justering på camberen bak. Anbefaler selvfølglig ikke å røre den uten å ha 4hjulskontroll. Bolt nr. 15 er eksentrisk å vil endre camberen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coretrax Skrevet Juli 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2014 okay, ingen firhjulskontroll enda, endre cambern uten kontroll for nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 20, 2014 Share Skrevet Juli 20, 2014 okay, ingen firhjulskontroll enda, endre cambern uten kontroll for nå Da må du belage deg på å bytte ett par sett dekk i året.. Tror heller jeg ville ha valsa eller kjøpt noe felger som passer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coretrax Skrevet Juli 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2014 Da må du belage deg på å bytte ett par sett dekk i året.. Tror heller jeg ville ha valsa eller kjøpt noe felger som passer.. Blir å bestille en lavere profil på dekkene, har 285/30/20 bak men skal ha 285/25/20 så blir Hankook Ventus S1 evo bak og enten nankang eller noe anna billig foran men litt å bytte felger blir ikke aktuelt liker de jeg har jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Juli 20, 2014 Share Skrevet Juli 20, 2014 Unnskyld, men hvorfor i H***** skal du kjøre dyre bakdekk og drit forran? bare sånn for å sørge for understyrt og sporete bil?Ville ikke rørt camberen bak uten 4. hjulskontroll, da du må sette spissinga etter justert camber, ellers sliter du FORT bakdekk. Morty999 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coretrax Skrevet Juli 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2014 var da fælt av mas hankook hadde dekk til fram for 2.1k per stk,og 2,4k stk bak så da blir det det i stedet da.. skal jeg ha 4 hjulkontroll så må sikkert jeg sette på org fjærene rundt bilen på igjen for at den skal stemme riktig ettersom den ikke blir heelt mtp at jeg tok kontrollen før senking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Juli 20, 2014 Share Skrevet Juli 20, 2014 Du skal ta 4 hjuls kontroll med de fjærene du kjører på, og aller helst med den belastningen bilen går mest med (f.eks om du normalt sett har noe tung i bilen som e basskasse etc.)Du skal justere hjulstillinga for å få vinklene dine bra i den kjørehøyden etc som bilen skal gå i. Er ikke noe vits å ta 4 hjulskontroll for å så edre hjulstillinga etterpå, justeringa er det siste som skal gjøres.Bare sørg for at du ikke har slakk og sånn. da blir det fort feil. Daniel80 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juli 22, 2014 Share Skrevet Juli 22, 2014 262.png262.png jo det er justering på camberen bak. Anbefaler selvfølglig ikke å røre den uten å ha 4hjulskontroll. Bolt nr. 15 er eksentrisk å vil endre camberen. Bolt nr 15 er spissingsjustering, camber justeres på bolt nr 11. Og justeres det camber på skjønn, blir spissinga garantert feil med lynrask dekkslitasje som resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Juli 23, 2014 Share Skrevet Juli 23, 2014 Det skal også nevnes at om man endrer profil på dekk uten å endre bredde, vil rulleomkretsen endret og en kan få problemer med evt. stabilitetsprogram da bak/framhjul ruller med forskjellig hastighet. heads up vanligvis kan man be verkstedet som tar hjulstill om spesifikasjoner, som feks en grad og to ekstra negativ camber bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Juli 23, 2014 Share Skrevet Juli 23, 2014 Bolt nr 15 er spissingsjustering, camber justeres på bolt nr 11. Og justeres det camber på skjønn, blir spissinga garantert feil med lynrask dekkslitasje som resultat. Du har selvfølgelig helt rett i dette, beklager feilforklaring.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Juli 23, 2014 Share Skrevet Juli 23, 2014 La gutten slite dekker Morty999 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Oktober 4, 2014 Share Skrevet Oktober 4, 2014 Lurer på camber og coilover Vurderer coiloverkit, har uansett en gåen demper og lurer på om den er litt senka foran, men ikke bak. Vil ha et komfortabelt et og minst mulig senk. Vurderte kw street komfort da jeg har hatt kw før og var et til salgs, men rakk ikke kjøpe det. Så ser ut til å bli black evolution, de senker 2 cm som original msport og skal være ganske komfortable. Foran var camber såvidt litt utafor allerede etter at jeg sjekket firehjulskontroll fra forrige eier. Var felgene som var feil og fikk nye hjul på og nå var camber litt utafor (-) foran. Fikk kontrollen gratis da jeg mente de burde ha oppdaget at forrige hjul var på trynet, noe man omtrent kunne se. Uansett skal jeg jo ha ny kontroll etter montering av coilover, men det jeg lurer på da er om man kan justere camber foran. Regner med at den blir mer negativ av senking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coretrax Skrevet Oktober 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2014 Justering av camber foran på E6* så må du ha justerbare tårnlagre hvis jeg ikke tar heeeelt feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå