xerc Skrevet Juli 18, 2014 Share Skrevet Juli 18, 2014 Kjøpte meg ny bil her om dagen, og da ble det en 740i med M62 4.4l på 286 hk Den ble kjøpt av en eldre kar som har tatt godt vare på den. Kun sommerkjørt og garasje på vinterstid. Alt av problemer er tatt hånd om av diverse verksted. Bilen har rullet 200 000km, 50 000 av de på de siste 9 årene av forrige eier. Motoren fikk en sprekk i ekspansjonstanken i 2005, og havarerte med skjev topp. Toppen ble planet og blåst og whatnot, pakninger og en hel del annet byttet i motor på den tiden. Personlig tviler jeg på at jeg klarer å holde meg unna bilen på vinterstid, så dagens 18" M5-felger får nok noen piggfri-dekk til vinteren. Planer med bilen: - 20" BMW-felger med Vredestein sommerdekk. (Forslag?) - Fikse LCD under speedometer. (jeg faila litt her - sender hele saken inn til ett repverksted) - Bygge bedre stereo i bilen, men såpass skånsomt at det går an å montere det originale tilbake om ønskelig. (kabling og høytalere i dører er byttet, montert midlertidig spiller. Kun to kontakter må byttes om man skal tilbake til orignalt ) - Historikk sier venstre toppdekselpakning er lekk ned mot en tennplugg, så må se på å få byttet denne på ett tidspunkt. - Svetting fra diverse slanger i motorrom. - Elektrisk innfelling av speil fungerer ikke. Utbrente motorer? Ønsker med bilen: - Fikse diverse småbulker, riper og noe fra en gammel lakkjobb. samt avprellet lakk på fanger v/eksos (hel-lakkering?) - Bytte C-stolpe chrome-lister da gummien på disse er morken og fæl. - Bytte midtarmlene til eurokonsoll uten telefon. (Gjort) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 18, 2014 Share Skrevet Juli 18, 2014 Gratulerer med flott vogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 18, 2014 Share Skrevet Juli 18, 2014 Gratulerer med flott bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidare Skrevet Juli 18, 2014 Share Skrevet Juli 18, 2014 Gratulerer så masse! Kan jo fortelle deg at Roar Holten Steffensen, en av eierne av Bimmers.no var eieren på denne bilen da den ble solgt i 2005. Vet jo som du skrev at det skjedde noe med motoren en stund etter han ga bilen fra seg og mye vitale deler av motoren ble byttet. Derimot kan jeg forsikre deg om at makan til vedlikehold den bilen fikk de årene Roar hadde bilen har jeg sjelden sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidare Skrevet Juli 18, 2014 Share Skrevet Juli 18, 2014 Legger ved et bilde fra da vi kom fra Sommertreff på ACR i 2004. Som du ser, du skulle absolutt hatt hjulene som sto på bilen den gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet Juli 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2014 Morro å høre! Han nevnte at han solgte de felgene etter kort tid da han ikke likte hvordan bilen sporet med de.Jeg hadde jo en 728i for noen år siden, som gjorde det samme på 20". Men etter at jeg kjøpte Vredestein Ultrac Sessanta spora den ikke i det hele tatt, var utrolig imponert over forskjellen. Så da regner jeg med det har vært fire eiere av bilen før meg? Sikkert en kar i tyskland 07-00, piloten og han Roar pluss han jeg kjøpte den fra? Var bilen vinterkjørt på den tiden? Så langt jeg har sett under den ser alt meget bra ut. Han hadde satt den inn til ett verksted for å fikse noe rust på dørene, og disse har desverre gjort en dårlig jobb med lakkeringa. De har maskert listen under ruta fremfor å ta den av, så man ser en ruglete kant mellom ny og gammel lakk Det er også noe lakk på støtfangeren som har prellet av over høyre potte, pluss noe varmeskadet plast på fangeren der. Alt-i-Alt ser det ut til å bare være noe småplukk jevnt over. Lakken begynner selvfølelig å bli litt slitt hvis du går nære, men har en fin blank finish enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidare Skrevet Juli 21, 2014 Share Skrevet Juli 21, 2014 Bilen ble brukt som en vanlig bruksbil og også brukt på vinteren. På den tiden var det ingenting som het salting av veier her oppe i nord, så rustskader frem til 2005 tror jeg må ha vært ikke-eksisterende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet Juli 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2014 Jepp. Tviler på at jeg klarer å la den stå i vinter, til tross for egen vinterbil Begynte å demontere det originale stereoanlegget igår, for å bytte ut til noe bedre. Ble Focal 130KR i alle dører, og en Infinity Kappa Four for å drive disse. Kjøpte også en Pioneer DEH-X8500DAB for å ha frem til jeg har tenkt ut hvordan jeg vil ha ting i dashbordet. Har vurdert litt frem og tilbake om det er noe vits i å kjøpe nye element til den originale basskassa i hattehylla. Nye 4x 5¼" element, eller bygge ny hattehylle for 3-4 stk 8" element. Litt lite høyde å gå på uten å røre den perforerte metallplata som går under, så tror jeg ender opp med å bare ta ut basskassa i hattehylla og heller sette noe i bagasjerommet og pakke det pent inn når jeg har pengene til det. Høytalerne er montert i dørene fremme, det siste settet hadde de ikke på lager men regner med jeg får de i slutten av uka for å montere i bakdørene. Starta ikveld på litt kabelarbeid i bagasjerommet. Fulgte denne tråden, men lurer på om det ikke er noe miksa med tallene i forhold til høyre foran woofer/mid-range ettersom det ikke stemmer overens med kabelpar, får se når jeg prøver å sette strøm på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidare Skrevet Juli 23, 2014 Share Skrevet Juli 23, 2014 Det river meg i sjelen å se at du monterer ut det originale foran og skal sette inn en uoriginal spiller.. Mener å huske av lyden av stereoen i bilen i utgangspunktet var rimelig greit. Ville heller holdt meg til å bytte ut div. elementer i dørene for å så montert AUX-inngang og da brukt telefonen til musikk. Denne bilen er jo en klassiker og jo mer orginal du holder den, jo større sjanse er det nok å berge pengene når et eventuelt salg står for døren. Men for all del, hver sin smak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 23, 2014 Share Skrevet Juli 23, 2014 Enig her. Jeg fjernet bare cd-veksler og erstattet den med Bluetoot, AUX og USB. Spiller musikk fra mobilen. Grei nok lyd i orginalanlegget i min bil. Jeg har DSP. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juli 23, 2014 Share Skrevet Juli 23, 2014 gratulerer med ny bil, så meget flott ut. ang stereoen så er jeg enig med de over her. monter heller blaupunkt pnp forsterker, høytalere, evt oppgradere sub. skal du absolutt ha std spiller, hvorfor kjøper du ikke den originale ramma? -så får du det displayet til kjørekomputer under, også deksel over spilleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet Juli 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2014 Den spilleren er bare noe som er midlertidig. Jeg kommer til å få laget en ramme som passer dashen bedre, og ha bare en skjerm/nettbrett eller liknende der. Ved salg er det bare å ta ut og koble inn det nye igjen Ingenting av kabler blir fjernet, selv om man må koble inn to av kontaktene til forsterkeren på nytt, noe som tar en halvtimes tid. Har forøvrig dratt det siste av strømkabler idag. Montert hattehylle, baksetet og midtkonsollen. Har også fått kobla til høyttalerne i fremdørene til forsterker og spiller og testa dette. Forhåpentligvis får jeg det siste settet med høyttalere i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Juli 25, 2014 Share Skrevet Juli 25, 2014 Lite plassutnyttelse med en liten 1DIN da, hvorfor monterer du ikke en 2DIN istedenfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet Juli 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2014 som sagt, kun midlertidig for å få plass til 2 din må det også gjøre noe modifikasjoner for å få plass i dybden, noe jeg ikke ønsker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Juli 26, 2014 Share Skrevet Juli 26, 2014 Ikke om du monterer en tynn 2DIN, som f.eks Parrot Asteroid Smart Det eneste du mister da er CD, noe svært få bruker lenger. Sjekk tråden min for bilder xerc reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå