Gå til innhold

problem løst.

bmw-520i
 Share

Anbefalte innlegg

hei

klarer ikke og finne utav dette med kjølingen motoren. har hatt bilen på naf test der de har målt verdiene på eksosen. og det var ok. så var det dårlig regulering på varmeapparatet. tok veldig lang tid før det blåste kaldt. 

noen som har peiling.

motor holder 90 grader med termostat på 80. under kjøring og tomgang. opp bakker holder den 93-94 grader. stopper jeg koker kjølevannet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte min e28 rett før ferien og var på vei ned til Kristiansand og kom bare halv veis for motor gikk varm hele tiden. hadde 96 98+ grader opp bakker

er byttet 

radiator 

vannpumpe

termostat 80c

kjøle slanger

viskosekobling 

montert ekstra vifte med bryter inni bilen. 

kjøleveske 

er luftet skikkelig. har erfaring med m30 ^^ :)

bruker ikke olje

bruke ikke kjøleveske 

ikke vann i oljen 

selv etter alt dette er kjølingen for dårlig. så da tenkte jeg og montere større radiator for og se om det hjelper :)

vet du morty999 sitter med god erfaring med e28 og motorer som disse ble levert med. har du noen tips?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den koker ikke blir bare veldig varm.

det står uoriginale vannpumpe på bilen kjøpt på meca og montert av tidligere eier. har erfaring med uoriginale vannpumper på m30 er ikke noe bra. da det er noe forskjell på selve hjulet. og får dårligere sirkulasjon.

kan det være sånn her også? har ikke lust til og punge ut 2000 på vannpumpe nå. 

har noe erfaring med de gammle v8erne. der hva det sånn at vis fordeleren var feil stilt kunne det gjør at motoren ble varmere. men motoren sviver fint. er kun stilt litt på fjæren(ned) som er i lmm. da den sveiv noe høyt på tomgang før.

gikk ut nå og trykket på kjøleslangene og virker som radiator lokket ikke holde tett. den puster via slangen som er ved radiatoren. er det ikke en ventil som skal åpne på 1.2 bar på disse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at den går veldig varm og det ikke er instrumentnåla som tuller med deg? Hadde en E36 318 i vinter, sikkert ikke det samme men der var temperaturmålern aldri i midten, den lå alltid midt i mellom 0 og midten av tempmålern, mens motoren var driftsvarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har montert opp u original temperaturmåler. ProSport måler til 650 kroner. 

når jeg stopper bilen så kjenner jeg at det koker i slangene. har luftet utallige ganger koker vær gang. har fjernet vannventilen bare for og se om det ble bedre uten den. men alt er det samme uten om at sirkulasjonen ble mye bedre. kjøre temperatur 90-92 grader og tomgang 92. virker som den tar inn luft en plass. er heller ikke noe trykk i kjøle systemet uansett temp og hvor langt jeg har kjørt. har brukt vær dag på og søke opp ting under kjøling på forskjellige merker osv. uten at jeg kan finne noe som kan ligne på hva jeg har. 

har sjekket oljen også er ikke sort en gang. tatt ut tennplugg for og se og den var noe lys men ikke noe unormalt. sjekket oljepåfyllings lokket er kun olje.

eneste som jeg syns er noe rart er kjølevannet. det er helt ny kjøleveske på men er som det er noe i kjølevannet. er det olje?

post-58196-0-76193000-1406316517_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå funnet lekkasjen som gjorde at bilen begynte og koke(liten pakning). men den blir forsatt for varm. jeg mistenker dårlig sirkulasjon. kan den uoriginale vannpumpen gjør dette.? er heller ikke noe særlig trykk i systemet. 

eksosen veksler mellom varmt og kaldt. spytter av og til også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var blitt defekt fant jeg ut. og den var helt ny også. skal aldri handle på meca igjen.^^ termostaten deres som skal åpne på 80 åpner ikke før på 84-88 grader.

fant ut at sirkulasjonspumpen til varmeapparatet ikke funket. kan dette føre til at sirkulasjonen til motoren stopper opp litt.?

er ikke vannventil på min.

er også et enormt trykk i kjøleslangene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...