Gå til innhold

Min lille F22 220D MPPK


 Share

Anbefalte innlegg

Doble på begge sider synes jeg blir for mye..

Vurderer m235i løsningen, muligens supersprint. Har snakket med en m235i eier om å kjøpe diffuseren hans, da han har kjøpt Performance diffuseren. :-)

Eneste jeg er litt usikker på er diameteren på de Supersprint rørene. De er noe større enn oem 235i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også det nederste best. Kanskje det bare er dårlig photoshopping som er grunnen, men det er jo lett å se en betydelig forskjell på hvor langt det er mellom rørene på det nederste bildet, og det over. På M235i er vel rørene plassert nærmere slik de er på det øverste av de to bildene. Hvis det nederste er realistisk, da lurer jeg på hva man gjør med diffusoren. Hvis man bruker den fra M235i, da matcher nok ikke åpningene rørene, så åpningene må utvides ganske mye innover. Det blir neppe pent. De har sikkert tenkt på dette hos Supersprint, så det finnes kanskje en smart løsning på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også det nederste best. Kanskje det bare er dårlig photoshopping som er grunnen, men det er jo lett å se en betydelig forskjell på hvor langt det er mellom rørene på det nederste bildet, og det over. På M235i er vel rørene plassert nærmere slik de er på det øverste av de to bildene. Hvis det nederste er realistisk, da lurer jeg på hva man gjør med diffusoren. Hvis man bruker den fra M235i, da matcher nok ikke åpningene rørene, så åpningene må utvides ganske mye innover. Det blir neppe pent. De har sikkert tenkt på dette hos Supersprint, så det finnes kanskje en smart løsning på problemet.

 

Enig.

Den nest nederste er laget med utgangspunkt i å ikke bytte diffuser, bare skjære ut på høyre side også. 

 

Dette er photoshop-mockups så det blir interessant å se hvordan dette blir i produksjon. Det eneste jeg er litt skeptisk til, som sagt er at den nederste varianten er 2x100mm rør. Jeg tror det kan bli litt mye på en 220d.. Tror m235i har noe sånt som 2x80mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også skeptisk til størrelsen på stussene som er tilpasset diffusoren til M235i, men jeg er enda mer skeptisk til å skjære i diffusoren for å lage plass til den løsningen med 90mm. På avstand vil det sikkert se bra ut, men på nært hold vil jeg tro at det er lett å se forskjell på høyre og venstre side uansett hvor nøyaktig det er skjært. Det er fordi åpningen i diffusoren har dybde. Altså, det er ikke en spiss kant rundt røret, men det går innover et par cm.

 

Bildet viser høyresiden til en M135i, og de røde strekene marker hvor det går innover. Jeg tipper det er likt på M235i, og hvis man lager dette hullet selv, da blir det heller en skarp kant som jeg frykter blir ganske tydelig på begge sidene av høyre rør.

 

 

 

post-61549-0-73830400-1406709030_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Blir ikke helt det samme med stikksaga  :|

 

Har kontakt med en kar som har byttet til performance eksos og diffuser, kan få kjøpe det gamle for en billig penge.

 

Hva er sjansen for at eksosen lar seg tilpasse/passer uten for mye sveis og arbeid? Blir i så fall original m235i hekk. Den er jo ganske fin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En ting jeg har opptaget med Performance kitet. Det virker som det ikke funker med mindre man har bilen i sport!

 

Har testet litt, og i comfort så viser sport displayet max ca 380Nm. I sport så fortsetter den opp til 420Nm. 

 

Jeg har alltid "testet" med mppk i Sport tidligere, så har ikke tenkt over det før jeg har kjørt litt med sport displays i Comfort.

Tenkte først at det var forskjellen i følsomheten på gasspedalen som gjorde at den føles litt slappere, men det virker som den rett og slett ikke har like mye futt i Comfort altså.

 

En relativt grei måte å sammenlikne med/uten performance kit på altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker bil. Må si jeg er ganske nysgjerrig på MPPK til min egen bilo, men vet ikke helt om jeg har lyst til å ta turen helt til Tyskland for å få det installert.

 

Artig å høre at du syns forskjellen var merkbar. :)

 

Synd de droppet den ovale potta de hadde på 1-serien. Den hadde i det minste vært litt bedre. Syns den lille runde ensomme potta ser litt stusselig ut egentlig. Vanligvis sånn potte som en forbinder med 16d elelr 18d. :P

Så den blir sikkert lekker med nye endestusser.

 

Den nest nederste var fin den. :)

Selv er jeg litt svak for den dobbeltløsningen som en finner på den første. Det er en av fordelene med ovalpottene, da er det liksom allerede plass i diffuseren for en slik.

Men så lenge en styrer unna sånne 4-potter, så blir det nok bra samme hva du velger. Sikkert andre enn meg som er litt anti mot 4-potter på biler som det egentlig ikke hører hjemme på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garanti blant annet, siden det er orginalt BMW tilbehør montert på BMW-autorisert verksted.

I tillegg, rett meg gjerne om jeg tar feil, så kan vel ikke andre enn BMW selv som per idag klarer å programmere styreenheten på biler som er 2011 eller nyere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør MPPK som ESSTuning ikke gjør?

Hvorfor bytte deler etc, når man kan få like fine tall uten?

 

Vi snakker jo ikke akuratt om tyning av motoren med 20-40hk ekstra.

Garanti?

 

Tja. Hva får ESS til med en F-serie bil som har kryptert motorstyring? 

 

Dessuten er det noen av oss som setter pris på at ting er originalt, samt at sport displayene blir oppdatert med rett skala etc. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...