Gå til innhold

Turteller og forbruksmåler sluttet å fungere etter "reset" E39[Løst]

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke forstå at service reset skal ha gjort dette, bruker selv denne metoden for og reset servce osv.

Om du har tilgang på bmw scanner 1.4.0 så kan du jo sjekke om noen av dem er huket av, det skal de jo være vil jeg tro..

Ja, jeg synest det var rart, er også rart at bilen etter dette plutselig spurte etter kode for å starte.

Ja, har bmw scanner 1.4.0, så skal sjekke dette, men i den tråden jeg linket til gjør de motsatt, de tar bort hakene og må koble inn en kabel med analogt signal, så jeg er usikker på hva som er riktig. Men skal teste.

Skrevet

Du har vel kanskje reset hele speedometeret, sånn at ting mangler som må innstilles..
Bare en tanke.

Så da skal du narutlig nok huke av på en av dem om ikke noen av dem er huket av fra før.. Du har jo ikke endret noe fysisk, så virke skal

det jo gjøre. :)

Skrevet

Du har vel kanskje reset hele speedometeret, sånn at ting mangler som må innstilles..

Bare en tanke.

Så da skal du narutlig nok huke av på en av dem om ikke noen av dem er huket av fra før.. Du har jo ikke endret noe fysisk, så virke skal

det jo gjøre. :)

Det var dette jeg håpet på når jeg nå koblet til bmw scanner igjen, men har ikke disse valgene for "can messaging" der jeg kan huke av for engine speed og consumation. Kanskje jeg må resette og kode instrumentet helt fra scratch, men veldig usikker på om jeg tør å gjøre dette. Noe annet fornuftig jeg kan foreta meg der? "Write ADFG", "Recalculate eeprom checksum", "copy ZCS/FA coding" ?

Skrevet

Fant ikke noe annet fornuftig jeg turte å gjøre under IKE i pa soft enn "restart unit software" så gjorde dette, og nå fungerer alt som normalt igjen. Måtte legge inn igjen klokke og dato, så regner med jeg kanskje hadde oppnådd samme resultat ved å kobla fra batteriet. Men men, løste seg iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...