Gå til innhold

E60 Hvordan vedikehalde batteriet/strøm når en skal bort en måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp kjøpt e60 530i med 110v batteri. Skal snart på sjøen i 28 dager og lurer i den forbindelse hva jeg burde gjøre med batteriet for å få minst mulig bilproblemer når jeg kommer hjem. Vet det blir mye feilmeldinger dersom jeg tar ut batteriet i en lengre periode, samtidig som batteriet sakte men sikkert vil svekkes dersom det står koplet i en bil som ikke blir kjørt. Hva er det beste alternativet dersom jeg ikke har noen som ser til bilen en gang i blandt? Vedlikehaldlading hele tiden?

Skrevet

Hei, hvis du har et "friskt" batteri trenger du ikke gjøre noen ting. Men det skader ikke å ha tilkoblet en vedlikeholdslader.

Skrevet

Det finnes "smarte" vedlikeholdsladdere som kan stå tilkoblet hele tiden, og som slår laddingen av og på etter hva som er best for batteriet :)

Skrevet

Egentlig er det ikke vits i hele tatt med vedlikeholds lading så lenge du har et friskt batteri og frisk elektronikk som ikke sjeler unødvendig strøm. Litt det alltid som klokke/dato, nøkkel, sete minne osv.

Og nei du får ikke feilmelding ved å koble fra batteriet... Eneste du må gjøre ved tilkobling igjen er å stille klokken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...