Gå til innhold

Verdi på bilen?

m54b22
 Share

Anbefalte innlegg

At den er beige og automat er kanskje et pluss for noen andre. Alt blir jo en smakssak. 

Jeg ville heller kjøpt en bil som ikke allerede var senket.

Enig. Det finnes mange forskjellige kjøpegrupper i markedet. Jeg for eksempel ville ikke engang reist å sett på et "stylet" eksemplar med senk, sportseksos etc. For meg så er det kun originale "urørte" eksemplarer som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den er beige og automat er kanskje et pluss for noen andre. Alt blir jo en smakssak. 

Jeg ville heller kjøpt en bil som ikke allerede var senket.

skjønner hva du mener, men nå har jo allerede denne bilen fått ålreite felger og sota ruter samt m5 fanger, å alle disse kriterien appelerer ofte til den litt mer "harrytass" gruppa av bmw kjøpere, å den "harrytass" gruppa vil også mest trolig ha manuel og grått/svart skinn, det jeg skal frem til da er det at denne bilen har nok detti litt imellom to "stoler" for og si det sånn, å man kan si hva man vil men en 520 som ikke er dønn strøken å har gått 200.000 er ikke verdt 50 tusen, jeg blir faktisk regelrett sjokkert om han får 50 tusen for den, bilen ser hel og pen ut den, men at den som den står er verdt 50-60 tusen er vel en litt kraftig påstand tror jeg(gjentar tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det finnes mange forskjellige kjøpegrupper i markedet. Jeg for eksempel ville ikke engang reist å sett på et "stylet" eksemplar med senk, sportseksos etc. For meg så er det kun originale "urørte" eksemplarer som gjelder.

ja denne er jo ikke urørt ? så da er jo sånne som deg ikke interisert i den heller, da er det bedre og ha "full harrytass pakke"

eller evnt hatt den dønn org, men org hjul og ikke soting eller m fanger , det er det jeg prøver og si, denne har nok detti litt mellom to forskjellige kjøpsklasser og siden det tror jeg 50 tusen er uåpnålig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig; det eneste uoriginale på denne bilen er frontfangeren, felgene og at bakrutene er sotet. Personlig kan jeg ikke se hvorfor sotingen skal ha så mye å si for verdien heller, og jeg vil mene en bil med originale dempere som ikke er senket har en høyere verdi enn en senket bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bilen så pent ut jeg. Ikke harry eller rånete (utenom CANDY merket på luka ;) ) Røsker du av det merket tror jeg nok hvemsomhelst er en potensiell kjøper på denne. 

Og så er det jo hengerfeste på den. Da MÅ det jo være en gubbebil da  :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja merket forvinner i god tid før eventuelt salg :P  Dessuten har den også vært fint kjørt hele sitt liv - og aldri utsatt for noen smell :) Er absolutt fornøyd med den kjøremessig og alt, eneste grunn til vurdering av salg er ønske om større motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig; det eneste uoriginale på denne bilen er frontfangeren, felgene og at bakrutene er sotet. Personlig kan jeg ikke se hvorfor sotingen skal ha så mye å si for verdien heller, og jeg vil mene en bil med originale dempere som ikke er senket har en høyere verdi enn en senket bil.

du vil mene det ja, men når du ser på "kun" de tre ganske vesentlig tinga du har gjort med bilen så er det nesten et must og ha senk

hadde du ikke gjort noe med den så hadde det vert lov og drite i senk ;-)

for da kunne du solgt den som pensjonist bil :grin:

å stigj, denne bilen kunne ikke blitt noe værre hvis man hadde senket den etter boka, da får man liksom en helhet i det.

alle biler blir stort sett bedre med moderat senk,soting og felger (derav felger og senk er viktigst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener den er lettere å få solgt hadde den hatt senk. Greit det.

jeg mener bilen når ut til flere potensielle kjøpere slik den står nå. Ungdommen kan velge senken selv mens de voksne kan få seg en komfortabel bil som ser bra ut. 

Ellers så har vi jo varierende veistandard her i landet. Så noen vleger faktisk å ikke senke selv om de liker pene felger. Har sett flere her inne som ikke velger senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er jo egentlig verdt det noen er villig til å betale for den, og jeg tror nå at i de fleste tilfeller så er det "kjennere" (de som er her inne på forumet) som er villig til å betale minst for en E39. De kjenner jo tross alt bilens styrker og svakheter, og vet godt hva man skal se etter når man kikker på bilen. For å si det sånn... jeg kommer aldri til å legge ut bilen min til salgs her på forumet... på finn.no derimot så treffer man en mye større kjøpegruppe, også de som kjenner mindre til E39 men som fortsatt har lyst på en. Kanskje fordi noen de kjenner eide en for noen år siden og skrøyt så fælt av den. Eller fordi de alltid har drømt om å eie en. Og så videre, og så videre...

Poenget mitt er at det er ikke sikkert du får så lite for den som det blir antydet her på forumet dersom du annonserer den på finn.no med en attraktiv annonse. Men noen fantasipris får du neppe. Enkelte som legger ut E39er på finn.no priser de så skyhøyt at en skulle mistenke de for ikke å være helt vel bevart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...