02dag Skrevet Juli 31, 2014 Share Skrevet Juli 31, 2014 Har gått til innkjøp av foringer og støtdempere bak, og satte i gang med å skifte dette her en dag. Det viste seg og være litt vanskeligere enn jeg hadde regnet med fordi luftfjæringen klemte hele den delen som navet sitter på og dette resulterte i at luftbelgen kom borti en mutter på den ene siden og ble ødelagt. Det var "major pain" for å få det sammen igjen og det var selv om jeg ikke hadde tatt bolten helt ut. *Hadde jeg tatt ut bolten helt ville jeg vel antageligvis aldri fått den sammen igjen. Vel, nå har jeg bestilt to nye luftbelger og venter på disse. Men, hvordan gjør jeg dette når disse ankommer? Jeg har for tiden ikke tilgang på TIS, så jeg er litt lost. Jeg tenkte som en mulig løsning at jeg jekker opp bilen på ene siden bak, tar ut luftbelgen og deretter bytter foringer, stter inn ny luftbelg etterpå. som et alternativ tenkte jeg å jekk opp hele bilen bak og sette den på to bukker. Deretter ta ut luftbelgen, skifte foringer og sette tilbake luftbelgene tilslutt. Skal man ta ut sikringen til luftkompressoren før man starter, eller er ikke dette nødvendig? Når det gjelder støtdemperne så er det en relativt enkel jobb, etter at man selvfølgelig har tatt ut hele interøret i bilen? har ikke klart å finne noen diy på å gjøre denne jobben. Noen som har noen synspunkter på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 31, 2014 Share Skrevet Juli 31, 2014 Du må hvertfall slippe ut lufta fra systemet, da står det ikke i spenn og blir mye enklere og jobbe med. Vil tro en kan ta ut sikringa, men jeg bruker og koble fra batteriet. Da slipper man at kompressoren plutselig starter når du har koblet fra alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet August 1, 2014 Forfatter Share Skrevet August 1, 2014 Men hvordan slipper man ut lufta på en enkel og ikke for tidkrevende måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 1, 2014 Share Skrevet August 1, 2014 Kan se bak i ved batteriet, om der er noen koblinger på slangene, vet ikke hvordan det er på din men på e39 ligger der en skjøt. Men nå har du vel kompressor utvendig? Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet August 2, 2014 Forfatter Share Skrevet August 2, 2014 Ja på en så skal det være et lokk under ved høyre støtfanger som kan tas av. Men er det riktig fremgangsmåte? Koble av slangene ved kompressoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceikko Skrevet August 2, 2014 Share Skrevet August 2, 2014 Om du skal skifte belgene er det bare å skjære hull i de å ta de ut. Mulig du må ta av batteriet for ikke å få feilmelding.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet August 13, 2014 Forfatter Share Skrevet August 13, 2014 Hei, Nå har jeg skiftet både støtdempere og luftfjærer og siden jeg ikke har funnet en eneste DIY på internettet for dette så bestemte jeg meg for å lage noen sjøl. http://forums.5series.net/e61-touring-discussion-4/replace-air-springs-self-levelling-suspension-139112/ http://forums.5series.net/e61-touring-discussion-4/shock-absorber-replacement-diy-139101/ mort reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 13, 2014 Share Skrevet August 13, 2014 Kudos til deg for en flott jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 13, 2014 Share Skrevet August 13, 2014 Husk og få dem inn i DIY delen her på forumet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå