Gå til innhold

Startproblemer - F11

John Kr
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har i enkelte tilfeller hatt startproblemer med min F11, trykker på startknappen så skjer det ingen ting... Venter litt og prøver på nytt så er det som ingen ting har skjedd, alt som normalt.

Har dere vært borti dette tillfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja eg hadde tilfeller av det, men det var pga at sensorene i håndtakene på comfort accsess systemet var delvis defekt. Bilen viste ikkje heilt om den var låst eller åpen...

Fekk skifta alle håndtakene og etter det har ikkje eg hatt noko problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svaret, må bare følge med å prøve å notere ned noen feilmeldinger og lys når dette skjer, rakk ikke det i går. Det har hent at jeg har trykket for raskt på startknappen slik at releene ikke har rukket å slå inn, må holde knappen inne en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Dagen startet med dekkbytte, bilen var låst og alarmen gikk når jeg jekket den opp. Fikk stoppet alamen ved å låse opp bilen. Etter dekkbytte så skulle jeg kjøre bilen inn i garasjen, trykket på startknappen, motoren startet ikke (starteren dro ikke motoren rundt) og etter 2-3 sekunder så fikk jeg opp en melding om at jeg IKKE måtte stoppe motoren.  Slo av alt og låste bilen, låste opp igjen og satte meg inn for å prøve å starte, null respons, bare masse lys. Dette skjedde flere ganger føre den endelig startet. Prøvde å bytte nøkkel også, men det hjalp ikke.

Etter at jeg fikk start så har jeg stoppet og startet bilen flere ganger i dag, alt som normalt.

Hva i huleste kan dette være?

Har gått inn på menysystemet, der ligger det ingen feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå byttet batteri i begge bilnøklene, har testet flere ganger og jeg får ikke provosert frem startproblemene...

Har nå begynt å plassere bilnøkelen i holderen rett foran girspaken, om dette har noen betydning vet jeg ikke. En kombinasjon med dårlig batteri i nøkelen og på grensen til maks avstand til nøkkelen kan ha vært årsaken til startproblemene. Gjør oppmerksom på at bilbatteriet er helt i orden og startproblemene har dreid seg i at ingenting skjer når jeg prøver å trykke på start knappen, men som sakt så fikk jeg opp en melding om å bytte batteri i nøkelen forleden dag. Har også begynt å låse bilen, den står normalt ulåst i garasjen, mener at det ikke er bra da den søker hele tiden etter nøkelen.

Ja elektronikk er ikke altid så enkelt å forstå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...