Gå til innhold

Verksted i Bergensområdet som kan E34 M5?

Naits89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt og sette bilen fra meg (E34 m5 touring original) på et verksted i Bergensområdet for og få juster inn sls og edc systemet skikkelig etter bytte av dempere osv
og lurer på om noen vet om et verksted som virkelig kan denne bilen og har nødvendige utstyret for og få alt kalibrert skikkelig?
Samt noen andre småjobber på bilen 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her ville jeg ha tatt med andre E34 M5 eiere som KAN dette.

tviler sterkt på at mekanikerne på verken BMW eller mekonomen osv har verken kjennskap eller kunnskap om EDC systemet og riktige innstillinger

I verste fall ender du opp med å betale 1000 kroner timer for kaffepauser og telefoner på kryss og tvers...

Hadde holdt bilen unna verksted i første omgang og hørt litt rundt her på bimmers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man skal altså droppe å høre på merkeverksteder/kvalifiserte folk og heller ta sjansen på en selvutnevnt hobbymekanikerer her inne? Ikke misforstå, finnes masse kvalifiserte folk her inne men det er nå enn slik at på ett nettforum kan hvem som helst skrive hva som helst.

Ta kontakt med Alf Lie Motor, de holder riktig nok til på andre siden av landet for deg men de kan eldre BMW :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man skal altså droppe å høre på merkeverksteder/kvalifiserte folk og heller ta sjansen på en selvutnevnt hobbymekanikerer her inne? Ikke misforstå, finnes masse kvalifiserte folk her inne men det er nå enn slik at på ett nettforum kan hvem som helst skrive hva som helst.

Ta kontakt med Alf Lie Motor, de holder riktig nok til på andre siden av landet for deg men de kan eldre BMW :)

Du tror Stenshagen har kompetanse på EDC-dempere som BMW ikke engang produserer lengre? 

E34 M5 er en 25 år gammel spesialist-bil, til det bruker du spesialister - ikke forhandlernettet. 

Det kan godt tenkes at Alf Lie ( som forøvrig er død, sønnen som driver stedet nå.) har peiling på E34 M5 EDC systemet, men et godt sted å begynne er som jeg skrev tidligere å høre med andre som har tilsvarende bil. Dette er ikke vanlig oljeskift på Mekonomen.

Alt jeg prøver å forhindre her er at 20-åringer med lite erfaringer utover diagnoseverktøy står og klør seg i huet i 10 timer og i beste fall ikke ødelegger noe, deretter kaster inn håndkleet eller leverer en regning på 10.000 for feilsøking.

Eller du kan gjøre som Fredrik 90 her foreslår, levere den til Bavaria Arendal eller tilsvarende og gi dem en blank sjekk og "Fiks det" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en særdeles dårlig ide å levere bilen inn til forhandlerverksted á la Bavaria eller Bilia med dette her. Har en mistanke om man da ender opp med å betale for at en mekaniker ringer rundt. Du mener at et autorisert merkeverksted er stedet å gå.

Vi har kommet med to forskjellige anbefalinger, det er opp til trådstarter å avgjøre hva han vil gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler for å bruke et seriøst verksted som kan ta seg greie på hvordan ting skal være i forkant, å så forhandle seg frem en fastpris. Da kan de evt drive der å kødde.

Jeg har gjort det på forøvrig vanos-bytte på s50b32. Det gikk i min favør for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar
Det beste hadde jo vert og levert bilen til noen som hadde referanser om at de kunne sånt osv
Får ta en ringerunde til diverse Bmw merkeverksteder og høre om noen der faktisk kan jobben og har utstyret og gjort det før.
Det finnes vell entusiaster blant Bmw mekanikere også som kanskje har hatt en M bil eller 2 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen tuklet med nivåstaget da. Får du feilmld i display?

Har hatt av hele stabbstaget og staget til ventilen byttet alt. lakkert opp igjenn osv

Og nye dempere bak originale

Så må nokk en justering till for og få alt fint igjen

Men ikke lett og finne noen som kann det

Står lite på nett om det og

Så alle tips settes stor pris på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...