Gå til innhold

Bilimport til under 100.000kr


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nå eid en Volvo V50 2005 modell i noen mnd men funnet ut at den type bil ikke er helt min type, ønsker noe mer sporty.

 

Har sett mye på E46 og liker spesiellt coupe modellene med en M3 pear blue farge. I norge er dette umulig for meg å finne til min prisklasse på maks 80.000kr. Enten ender man opp med et interiør som får en til å gulpe i munnen eller så er de ungdsomskjørt eller langt forbi 300.000km.

 

Har sett mye på E46 i tyskland og ser man kan få mange gode biler til en mye rimeligere pris solgt fra Tyske forhandlere som ikke har toppet 200.000m. Man kan også få rimelig spreke biler (2.5/2.8l) til en veldig god pris. 

 

Jeg har brukt kalkulatoren til tollen for å regne ut importprisen, denne regner ut alt utenom småting på noen hundrelapper. 

Her er 1 eksempel: http://goo.gl/lVktKK

Denne koster rett rundt 65.000kr pluss gebyr til vegstasjonen, her trengs det muligens litt jobb gjort som nye felger, ny spiller o.l men er en pekepinne på hva man kan få. Merk bilen kan nok prutes ned noen lapper også. 

 

Hva mener folk om dette og er det noe som har erfaring med import av biler som ønsker å gi meg noe tips og triks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne noen av hoved kriteriene som gjør at utvalget blir så lite, ønsker helst en større motor enn 2 literen og manuell girkasse. 

Her har du alle E46 coupe modellene med en motor større enn 155hk (2l er på 150hk) til en makspris av 80.000kr. Merk at begge disse er triptonic automat. 

 

Noe dritt å være kresen på bil altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...