kjenyg1 Skrevet August 12, 2014 Share Skrevet August 12, 2014 Hei, Jeg skal kjøpe meg en ny bil, og kravene er: firehjulstrekk og tysk. Jeg har til nå kun sett på Audi A4 quattro, men kom over en 325XI 2006 modell som virkelig har fanget interessen min. Relevante specs: 2006 modell Stasjonsvogn Xdrive Bensin 2,5 liter, 218 hester Kjørt 120 000 Pris: 209 000 Selger opplyser at det er full servicehistorikk. Jeg har avtalt å prøvekjøre i morgen. Det jeg lurer på er: er det noen som har erfaringer med denne bilen som de gjerne vil dele? Da tenker jeg spesielt på faremomenter vedrørende deler, elektronikk generelt etc... Tusen takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 12, 2014 Share Skrevet August 12, 2014 E91 som er modellbetegnelsen på denne bilen er meget solide biler med svært få kjente feil, god tysk kvalitet Det som kan skape problemer er elektronikken med f eks Idrive enheten, men det er ikke verre enn en software updare klarer å kurrere det. Ellers så har lyst interiør (grått og beige), dasjbord og dør sider vist seg å vise bruksslitasje i form av skrap og riper litt for godt slik at det kan være irriterende. Det slipper du i større grad unna på biler med sort interiør eller biler som er tatt litt bedre vare på N52B30 motoren er solid, meget solid og driftsikker faktisk. Det er så si ingenting å bekymre seg for og forbruk er heller ikke det aller værste på den tatt forutsetningene i betraktning. Jeg hadde selv en E90 325d i 3 år og den bilen trengte kun oljeskift og diesel, meget god bil som selv over 100 000 km forsatt føltes ny å kjøre. Du vil også finne 325IX en god del mer kjørevillig enn hva en A4 vil være, men du vil også oppdage at bilen vil virke mer kompakt på både godt og vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjenyg1 Skrevet August 13, 2014 Forfatter Share Skrevet August 13, 2014 Tusen takk for et meget Informativt og nyansert svar. Det ble kjøp og jeg overtar bilen Ila de nærmeste dagene. Da dette er min første bil i denne klassen (har kun hatt "vrak" tidligere) lurer jeg på følgende: hva slags vaskeutstyr, reservedeler, pærer, bøker etc bør jeg kjøpe til meg og min garasje. Jeg ønsker altså å lese meg godt opp på bilen og foreta relativt enkle utskiftninger/vedlikehold/håndvask som pæreskift, oljeskift, regelmessig enkel håndvask etc. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjenyg1 Skrevet August 14, 2014 Forfatter Share Skrevet August 14, 2014 I tillegg så er BMW-merket/logoen bak ganske slitt, vet dere hvor jeg kan få tak i nytt merke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjenyg1 Skrevet August 14, 2014 Forfatter Share Skrevet August 14, 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ShellMotul Skrevet August 14, 2014 Share Skrevet August 14, 2014 Grattis med bil. Hvis du er ny innenfor "BMW-verden" vet du kanskje ikke om disse sidene: -Online delekatalog for de alle fleste BMW-modeller: http://realoem.com/bmw/ Der kan du taste inn understellsnummer til din bil, og få opp fullstendig delekatalog, eller velge tilsvarende konfigurasjon manuelt. -Skal du f.eks. finne delenummer til emblem på bakluka finner du det her: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VT11&mospid=48835&btnr=51_5849&hg=51&fg=20 -Noen butikker: koed.no gsbildeler.no schmiedmann.no Koed og gsbildeler har tilsvarende delekatalog som den som er tilgjengelig på "realoem.com". Så med mindre man ikke har registreringsnummer eller undersellsnummer, er "realoem" litt overflødig pr i dag. -En side med DIY for E90: http://www.bimmerdiy.com/dir/e90 -Angående bøker kan du prøve Haynes sine reparasjonsbøker. Kvaliteten, og hvor relevant bøkene er varierer litt fra modell til modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjenyg1 Skrevet August 18, 2014 Forfatter Share Skrevet August 18, 2014 Tusen takk for gode tips og råd ShellMotul Da er mange nye sider lagret som favoritter! Takk igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå