driftit Skrevet August 13, 2014 Skrevet August 13, 2014 Så jeg leste her inne at dette problemet kom ved ettermontering av LED. Har montert LED i tåkelys, parklys og skiltlys. Sliter med mye flimring i tåkelys og litt i skiltlys. Så etter litt søking fant jeg ut at jeg kunne deaktivere pæresjekk i LCM. Denne kommer jeg ikke inn på i min bil, tror det er fordi det er en 1996 modell. Så jeg slettet alle feilkodene og la den bort. Flimrer ennå. Så har jeg også lest at det kan forsvinne med å montere canbus motstand, men har også lest at lysmodulen kan være dårlig. Noen som har lignende erfaringer som har et tips? Sliter også med hurtige blink i blinklyset di første blinkene, selvom alle virker. Vet ikke om dette tyder mot en lysmodul.. Om jeg kjører med hovedlyset på, blinker tåkelyset inni mellom, trodde kanskje dette var pæresjekken som ikke kjenner pæren og tester.. Når jeg starter bilen tenner heller ikke xenonen i hovedlyset, men kan få liv i den om jeg slår di av før feilkoden kommer, også på igjen.. Kanskje en dårlig tenner bare, men noen som vet noe? Tusen takk for svar, irriterer meg over lysene hele tia ! Trond Erik
Spectral72 Skrevet August 13, 2014 Skrevet August 13, 2014 Vil ikke legge bort helt dette med tilgang på LCM, du har en 20-pin kontakt under panseret du kobler deg opp mot. Hvis du har Pin15 på denne så må du ha en ADS kabel for å få tilgang til alle moduler.
driftit Skrevet August 13, 2014 Forfatter Skrevet August 13, 2014 Har koblet meg til med denne under panseret, men når jeg skal inn på LCM så kommer det opp " not availabe for this coding index, yet! " vet du noe om det?
Spectral72 Skrevet August 13, 2014 Skrevet August 13, 2014 Det kan jo også godt være at du har en LCM II og ikke en LCM III, det kan du også sjekke hvilken type du har under hanskerommet på passasjersiden. Har forstått det slik at LCM II ikke er så veldig kode villig.
driftit Skrevet August 13, 2014 Forfatter Skrevet August 13, 2014 kan denne bare byttes til LCM III da i tilfelle uten noe særlig problem?
Spectral72 Skrevet August 14, 2014 Skrevet August 14, 2014 Det skal ikke være noe Problem som jeg har blitt fortalt.
lagunilla Skrevet August 14, 2014 Skrevet August 14, 2014 Bare å bytte om. Tamper-dot vil lyse, da kan du jo bare kode om til ditt chassis nummer.
Spectral72 Skrevet August 14, 2014 Skrevet August 14, 2014 Er det ikke sånn at det er Kilometer som ikke må avvike på den nye LCM'en ?
Azeton Skrevet August 14, 2014 Skrevet August 14, 2014 Km har ikke noe og si på det. Er uansett lety å kode lcm
driftit Skrevet August 14, 2014 Forfatter Skrevet August 14, 2014 Aaah okei, mye kjekke svar! Så det lureste er å finne en ny LCMIII med ca lik KM? Står det godt forklart i den store diagnosetråden hvordan jeg koder om LCM til å tro den tilhører bilen min?
lagunilla Skrevet August 14, 2014 Skrevet August 14, 2014 Har en LCM3 liggende og kan muligens kode om for deg. Hvor holder du til?
driftit Skrevet August 17, 2014 Forfatter Skrevet August 17, 2014 Bor i kristiansand Mye skal du ha for den i tilfelle?
bjalle Skrevet August 17, 2014 Skrevet August 17, 2014 Du kan kode både km og vin i en brukt lcm med bmw scanner,det er to typer lcm ,med og uten automatisk høydejustering på lyktene (LWR)virker ikke alt som det skal etter koding må du også kode ilysmodulen med default settings her bruker du Ncr Expert mode til kodingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå