Gå til innhold

BMW e34 535i Prosjekt


Loezor
 Share

Anbefalte innlegg

På tide å få denne ut på veien igjen :)

Kjøpte denne mest som en delebil til min andre e34 for et par år siden, men da den ble stjelt av en full fyr ble denne bare stående. Har nå bestemt meg for å pusse denne opp da jeg har solgt bruksbilen, og den er for bra til å bare stå parkert :)

Litt info: 1990 modell 535i. Strøkent skinninteriør og det meste av utstyr som var tilgjengelig da den kom(tror jeg). Alt elektrisk,og alt funker :)

Den vanlige rusten på hjulbuene. Og jævlig rustet rundt tanklokk, etter en shady reparasjon av en tidligere eier. Noen bulker rundtom.

Sluttet å gå pga dårlige pluggledninger og dårlig fordelerlokk, samt radiatoren ble lekk etter vannpumpa eksploderte og sendte vifta gjennom den :P

Får forhåpentlig levert ny radiator, rotor, fordelerlokk, vannpumpe og pluggledninger i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går visst ikke annt å legge til bilder fra mobilen.. :/ Jaja, det kommer snart :)

Planer:

Få bilen kjørbar er førsteprioritet. Skifte av slitedeler osv.

Skal rustsveise der det trengs, tectylere understellet og hellakkere den rimelig kjappt. Skal lakkere den hvit, muligens med noe perlemor i. Skal ha en mørk lilla stripe som går tvers over bilen, samt lakkere div detaljer hvit og lilla.

Blir nok turbokit etterhvært som jeg får råd ;) Blir ikke å kjøre mer enn 0,5-0,7 bar. Noen tips om turbomanifoil som ikke er så inni f dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig å få av innsuget uten å ta av toppen? Fatter ikke hvordan det er meningen at man skal komme til makkverktet å skru det av :/

Men fikk tatt av toppdekselet og oljefilterholderen som jeg tar med på jobb i morgen og sandblåser og muligens lakkere delene. Ser ut til at noen har lakka delene før, med det resultatet at alt flasser av :) Tar også med spjeldet til innsuget og gir det en liten shining :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig noen deler i dag :) Oppgradert radiator med bedre kjøling, fordelerlokk, rotor, coil, olje, oljefilter, pluggledninger temp sensor og vannpumpe.

Sandblåseutsyret var ikke i orden, så jeg slipte det med maskin og lakkerte topplokket og oljefilterholderen midlertidig hvit. Blir mere pynting i motorrommet etterhvært :)

post-82950-0-55502300-1408400012_thumb.j

post-82950-0-30680600-1408401938_thumb.j

post-82950-0-97469300-1408402148_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med sveigis.. min var minst like dårlig som din før jeg begynte.. koster noen kroner å få i stand, men det merker man ikke over tid uansett. hadde ikke pengene blitt brukt til bil hadde de blitt brukt på fyll eller noe annet uansett :D

Få denne tipp topp :D diamantsvart 535 er rette sorten :)

 

men du har feil radiator, om det har så mye å si veit jeg ikke, men 535 har ikke lokk på radiatorn.. du har 2 ekspansjonstanker også nå, veit ikke hvordan det blir mtp lufting osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir orginal toppakning foreløpig. Regner med turbobygg i løpet av vinteren, men for nå skal jeg få den på veien :)

Sant som du sier, bruker jeg ikke penger på denne blir de kastet bort på tull uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto en radiator fra en e36 i midlertidig. Derfor ble det mye tull med luft i systemet. Har fått en større uten ekspansjonstank nå :)

Farge blir helt hvis, med mørk lilla stripe over panser, tak og bakluke og lilla detaljer. kansje Daytona violet (orginal bmw farge). Ikke helt bestemt ennå :) Fått tak i Vertini Fairlady 19" som skal på den. 265/30-19 Bak. Husker ikke dimm framme i farta. Tror det blir bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...